fredag 30. januar 2015

Oppsummering januar 2015

Januar er på hell, og jeg skal se igjennom hva jeg har lest denne måneden. Fin vinter i  jula, men glatte veier og lite snø i januar.



Gavalda, Anna: Billie
Teige, Trude: Havet syng
Skram, Amalie: Noveller
Skram, Amalie: Julehelg
Kristensen,Tom: Dødspakten
Larssen, Eivind: Ingen savner Edward Niema
Bjørnstad, Ketil: Veien til Mozart
Lillegraven, Ruth: Mellom oss
Ferrante, Elena: Mi briljante venninne
Modiani, Patrick: Gater i mørke
Elstad, Lotta: Et eget rom
Skjelbred, Margaret: Det er aleine du er
Ravatn, Agnes: Ikkje
Ravatn, Agnes: Folkelesnad
Guddal, Anne Helene: Også det uforsonlege finnes
Dumas: Marguerite: Å skrive
Øfsti, Anne Kyong-Sook: Si at vi har hele dagen.

De fleste lånt på bibliotek, noe fått fra forlag.

Det ble hele 17 bøker! Men her er det flere diktsamlinger, som ikke tar så lang tid å lese. Da er det bare å ta fatt på alle bøkene som ligger og venter i februar/mars! Det begynner å bli mange i ventehylla mi, så jeg får et problem med å velge. Men uten alle disse bøkene ville det bli trist!

6 kommentarer:

  1. Wow! Diktsamlinger eller ikke, jeg er uhyre imponert over at du har lest 17 bøker! "Veien til Mozart" kunne jeg veldig gjerne tenke meg å lese, ellers er det bare "Gater i Mørket" (Modiano) som jeg har lest på listen din. Den leste jeg i desember og likte den bare sånn passe, dessverre. Den krever nok en annen sinnsstemning enn julestria:) Ønsker deg en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Skal si du har kommet gjennom en del bøker i januar, i tillegg til alt det andre du gjør. Jeg har lest seks av disse bøkene, og vil ta for meg et par til av fra listen din, Bjørnstad, Guddal, Modiani og Skjelbred. Gleder meg. Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  3. 17 bøker er mye, dikt eller ikke, selv om det ikke tar like lant tid som en 300-siders roman.. Nesten Tinetempo dette.;) Har kun lest Duras`Om å skrive av disse, samt at jeg har nok lest Julehelg av Skram, i alle fall står den i hylla mi, i brunt gammelt papir.. Men jeg har flere av disse på vent.:)

    SvarSlett
  4. SÅåå mange !
    Det ser ut som mange spennande titlar på lista di.
    Er det lydbøker eller les du så mykje papirbøker ?
    Eg blir heilt mållaus.
    Lure på kva eg styre med som ikkje får tida til å rekke.

    God helg-klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser papirutgaver. Jeg leser mest på senga før jeg står opp, et par timer hver dag. Når jeg er hjemme gjør jeg lite i huset, men tredjehver uke er jeg barnevakt, så da blir det lite lesing. Men en båttur på nesten tre timer hver vei hjelper mye! Det blir mindre når det blir vår - og tid for utearbeid! God helg, Anne- Mari.

      Slett
  5. Du har fått lest litt! :-)
    Jeg ble så inspirert av din lesing av Det er aleine du er, at jeg også leser diktene hennes nå. Men det har jeg visst sagt før :-)
    Ravatn synes jeg også er fin, og Folkelesnad har jeg lest. Men Ikkje hadde jeg ikke fått med meg. Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett