fredag 30. september 2016

Oppsummering september 2016

En nydelig høst er godt i gang, og septemberværet har fristet til fjellturer og hytteliv.



Denne måneden ble det mest norske bøker.

Norske bøker:
Ketil Bjønstad: Sekstitallet
Tom Egeland: Djevlemasken 2015
Anne B Ragde: Alltid tilgivelse 2016
Stein Arne Nistad: Den tapte våren 2016
Anne Ch Østby: Biter av lykke 2016
Ole Kristian Ellingsen: Endetid 2016
Karin Fossum: Hevneren 2016
Anne Helene Guddal: Døden og andre tiggere 2016
Bror Hagemann: Syng meg vekk 2016
Carl Frode Tiller: Kven er redd? 2016
Helen Uri: Hålke 2016

Utenlandske bøker:
Svetlana Aleksijevitsj: Krigen har intet kvinnelig ansikt 2014
Simona Ahrnsted: Bare én hemmelighet 2016
Athena Farrokhad: Hvitverk  2016
Kristine Reffstrup: Jeg, Unica 2016

På bordet foran meg ligger det en bunke bøker som frister å begynne med. Men i dag har jeg bestemt meg for at i oktober skal jeg male en del, noe jeg så absolutt ikke har vært særlig aktiv med i det siste. og da kommerv lesing i andre rekke. 
Skal være med på en utstilling i Kristiansund neste helg, så nå må jeg plukke fram bilder til denne. (Ikke noe problem, da kjelleren er full av bilder!)

4 kommentarer:

  1. Ser vi har lest like mange norske bøker denne måneden, jeg har lest tre av dine om ikke alle denne måneden, Ragde, Guddal og Hagemann. Jeg fikk det ikke helt til å temme med Guddal men kanskje jeg skal gi henne en sjanse til? Lese den første samlingen hennes for eksempel. Flott bilder av høsten du har lagt ut. Ønsker deg lykke til med både maling og lesing i oktober.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Beathe. Smak og behag vet du - ikke alle bøker passer for alle. Jeg har oppdaget at dagsform/livssiuasjon har mye å si for hva jeg liker. Ikke alltid like bra for de som skriver bøkene!

      Slett
  2. Skal si du har fått lest mye! Syttitallet tar jo litt tid, men du har allikevel rukket en del til. Selv har jeg lest 6 av dine bøker, hvor Fossum sin nok er den jeg setter høyest. Ønsker deg en fin helg Åslaug!

    SvarSlett
  3. Jeg har lest 3 av dine; Fossum, Guddal og Ragde. Likte alle godt, men Guddals var ikke like sterk som hennes første, synes jeg.
    Har ellers Svetlana og Hagemann i ventebunken min her. Ønsker deg en flott oktober med maling og litt lesing.:)

    SvarSlett