lørdag 25. mars 2017

En smakebit på søndag

Denne søndagen er jeg med igjen, på Maris flotte En Smakebit på søndag. Her har vi muligheten til å lese smakebiter fra mange bøker, få inspirasjon og nye tips til spennende lesning i tida framover.

Akkurat nå leser jeg to bøker! Klarer ikke å legge fra meg noen av dem, men de er så ulike at det fungerer. Den ene er Jan Boris Stenes "I Djevelens klør", en "gammelmodig" krim fra Trondheim. Klassisk krim i Sherlock Holmes-stil. Den andre er "Det siste barnet" av den amerikanske forfatteren John Hart, som nettopp har vært på Norgesturne.

Smakebiten er fra Det siste barnet:

"Jeg skal være sterk. Resten var det vanskeligere å hanskes med, så det lot han ligge. Han overhørte den tynne stemmen i bakhodet et sted, barnestemmen, Han bet tennene sammen og berørte bildene en siste gang, så lukket han øynene, og da han åpnet dem igjen, var følelsen borte. Han var ikke ensom."

13 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten, kollade men den fanns inte översatt till svenska tyvärr.

    SvarSlett
  2. Tack för smakbiten. Blev nyfiken på den boken!

    SvarSlett
  3. Har aldrig hört talas om, men blev väldigt nyfiken och var tvungen att kolla upp den lite. Den låter spännande :)

    SvarSlett
  4. Vilken lycka att ha två bra böcker på samma gång! Det händer inte alltför ofta.

    SvarSlett
  5. Takk for smakebiten. Har lest noen av bøkene til Hart, og har likt dem veldig godt.

    SvarSlett
  6. tack för smakebiten! känner inte till författaren alls

    SvarSlett
  7. Den känner jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  8. Verkar spännande, tack för smakbiten!

    SvarSlett
  9. tack för smakbiten, nytt för mej

    SvarSlett
  10. Jag tror inte någon av hans böcker finns översatta till svenska än. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  11. Jeg har I Djevelens klør på leselisten, den gleder jeg meg til. Det siste barnet kjøpte jeg akkurat på jobb. Vi har salg på pocket, og da fikk jeg med meg tre av John Harts bøker. Ha en riktig fin søndag, Åslaug.

    SvarSlett
  12. Inget jag hört talas om tidigare. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  13. Ny bok för mig. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvarSlett