søndag 16. september 2012

En smakebit på søndag

Søndag igjen, og bloggeren Mari i Flukten fra virkeligheten  inviterer til en smakebit fra bøker vi leser.



Det har vært en uke med mange gjøremål og ikke så mye lesing. Kom hjem fra en herlig tredagers hyttetur med gode venninner nettopp. Men må få med meg litt på bloggen i dag også.

Har akkurat begynt med boka "En dag" av den engelske forfatteren David Nicholls. Boka ble gitt ut i 2010, og skal være en feelgood- bok om kjærlighet og vennskap, frykt og forelskelse. Her er en liten smakebit helt fra begynnelsen,  s. 10:

" Jeg tror det viktigste er å gjøre noe som betyr noe", sa hun. "Noe som virkelig kan forandre ting." "Hva da, forandre verden liksom?"" Ikke hele verden. Bare deler av den, den som er rundt deg." De lå helt tause i den smale senga, med armer og bein viklet i hverandre, så begynte de å le med lave morgenstemmer. "Utrolig at jeg sa det", stønnet hun. "Hørtes det litt klissete ut, eller?

Er litt spent på denne boka. Vet ingenting om den. Kanskje jeg skriver litt om den når den er lest ferdig.

2 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten:-) Jeg har denne boken liggende så kanskje jeg skulle få lest den snart.Så kjekt det høres ut med hyttetur med gode venninner!

    SvarSlett
  2. Jag har inte läst boken, men har sett filmen och den var sevärd, om än lite förutsägbar.

    SvarSlett