lørdag 21. februar 2015

Bokbloggjerkan 20. - 23. februar.



Denne uken stiller  Annika dette spørsmålet : Suget att skriva är dock ständigt närvarande och jag försöker verkligen hitta sätt för att kunna slänga ihop ett par inlägg i veckan åtminstone. Hittills har jag inte kommit på något som skulle hjälpa mig på vägen och därför skulle jag vilja ta del av era bästa tips. Det vill säga var (och hur) författar du dina inlägg?

Jeg skriver innlegg på bloggen ca. tre-fire dager i uka. Det er som regel bokomtaler, men også andre saker. Bokomtaler skriver jeg med det samme jeg har lest en bok, slik at stoffet er ferskt. Jeg noterer sjelden mens jeg leser.  Det er ikke alle bøker jeg leser jeg omtaler.
Da bloggen min også er en blogg om min hobby tegning og maling, legger jeg inn noe av det jeg holder på med. Nå , i 2015, legger jeg inn et portrett hver uke.
Det bør være lystbetont å skrive blogg, så hvis jeg ikke føler noe for å skrive, gjør jeg ikke det. Helt greit med pauser, syns jeg.

3 kommentarer:

  1. Jag skriver också recensioner så snart jag kan efter det att jag har läst ut boken.

    SvarSlett
  2. Ibland kan det dröja upp emot en vecka innan jag skriver om en bok. De tar så mycket kraft att jag inte alltid orkar :)

    SvarSlett
  3. Jag försöker skriva recensionerna så fort som möjligt efter att jag läst boken.

    SvarSlett