tirsdag 23. oktober 2012

Høsten - tid for innekos, tid for ettertanke

Høsten nærmer seg slutten, det er snart vinter. Nyter de siste høstfargene og sola som i dag skjuler seg delvis bak grå skyer. Det er tid for å fyre i ovnen, tenne lys, og krype opp i godstolen med ei bok. (Men først må jeg ta en tur ut for å plante tulipanløker, noe jeg holdt på å glemme helt.)
Samlet et lite høstinntrykk i denne kollasjen søndag. Jeg og lille barnebarn var ute og vasset i løvet og koste oss.

Høsten er også tid for ettertanke. Hvor ble det av sommeren? Fikk du gjort det du hadde planlagt? Er du klar for å gå inn i vinteren? Jeg er i den heldige stillingen at jeg er pensjonist. Da har jeg ikke ferie lenger, så jeg trenger ikke å planlegge sommerferie innefor et tidsrom på tre uker. Jeg har fartet mye rundt hele siste halvår, hatt besøk av barn og barnebarn, prøvd å hjelpe til litt her og der. Jeg har hatt nesten to uker i nydelige Italia, jeg har kost meg med hagen, der alle vekster har hatt en vokstersommer uten like, jeg har vært på hyttetur med gode venninner, jeg har lest mange bøker, malt litt (for lite). Nå er det bare ni uker til jul, og jeg skal ha en fin uke i Bodø hos datter og barnebarn, jeg skal delta på et kurs i pastell/kulltegning, noe jeg har sett fram til lenge, og jeg skal ha noen dager i Oppdal, der min gamle mor bor. Da kan jeg vel oppsummer til jul at jeg har hatt et innholdsrikt, travelt og fint år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar