torsdag 29. november 2012

Eva Jensen: Noen roper navnet mitt

Noen roper navnet mitt (Innbundet)


En liten bok, 72 sider, med mye innhold. En bok som kan leses av voksne (foreldre) og ungdom. Den handler om Monika som reiser bort i sommerferien. Mor og far har vært fraværende på hver sin kant i det siste, og Monika har mye å tenke over. Hva skal hun gjøre med livet sitt? Er hun på rett vei når det gjelder skolevalg?

"Plutselig ramler en tanke ned i meg. Jeg kunne ikke tenke meg om før fordi jeg ikke hadde begynt å tenke ordentlig sjøl! Jeg har nettopp begynt å tenke sjøl, og det tar tid!"

Som sagt, en bok med mening. Relevant i forhold til hvordan mange tenåringer har det i denne fasen, og hvordan mange foreldre føler seg frustrert i forhold til veiledning og gode råd når slike problemstillinger oppstår.

1 kommentar:

  1. Det kan til tider være frustrerende å forholde seg til tenåringer, så en slik bok må være nyttig. Takk for tips :)

    SvarSlett