mandag 5. november 2012

En weekend med Peter Esdaile, Hedvig og Vigdis Hjorth


Denne søndagen ble det ikke noen smakebit av en bok, da jeg har vært i Lillestrøm på tegnekurs i Kåre Tveters gamle bolig, pent beliggende ved elva.
Kursleder Peter Esdaile, var som vanlig en god inspirator. Vi brukte kull og pastell og store ark, og samla var det mange spennende tegninger som ble presentert. Jeg har lenge tenkt at jeg må begynne å tegne mer, så nå fikk jeg det påfyllet som måtte til for å komme i gang.

Jeg bodde i Asker hos niese Eli og Audun, så i tillegg til noen store kullpasteller laget jeg en liten pastell som gave til dem som en takk for at jeg fikk overnatte. Den er av lille Hedvig.



Fredag fikk jeg med meg bokdag på Asker bibliotek, der Vigdis Hjorth presenterte sin siste bok.  Romanen har et sitat fra Søren Kierkegaard som motto: "Leve posthornet!"
 Det var en fin opplevelse, da hun introdusrte boka med glødende opplesning fra ulike deler av den. Her var det mye leting etter meninger i livet, og med Hjorts store formidlingsevne ble det en fornøyelig stund. Og boka vil nok stå på leselitsta snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar