mandag 25. november 2013

Hemmelig nisse. Utfordring .

Lattermilds bokblogg har invitert andre bloggere till å svare på en del spørsmål, til nissen, i tilfelle han er i beit for julegave til deg.  Se her:

Her er mine svar:
- jeg leser bøker stort sett i alle sjangere, men helst ikke fantacy
- min favorittforfatter? Vanskelig å svare på, men liker godt Herbjørg Wassmo, Helga Flatland, Carl
  Frode Tiller, Karl Ove Knausgård, Tore Renberg, Anna Gavalda, Tatiana de Rosnay og mange flere!
- jeg leser sjelden bøker på andre språk. På ferie har det hendt jeg har lest tysk eller engelsk, lettere
  litteratur.
- lydbøker hører jeg bare når jeg kjører lenger turer med bil
- jeg samler ikke bøker av spesielle forfattere
- jeg har lagt inn lister over bøker jeg har lest de fire siste åra. Disse ligger på bloggen min.
- hva jeg er ute etter når jeg velge nye bøker? Det varierer, er avhengig av hvilken periode jeg er inne
  i. Men velger gjerne bøker med handling som ikke blir for fantasifull, (med unntak av krim).
- og som nevnt blir det derfor fantacybøker neg ikke leser.
- det er sjelden jeg gir opp en bok, men det har hendt. Begynte på en fantacybok sist år, men måtte gi
  opp. Det til trass for at menge bloggere anbefalte disse bøkene.
- har ikke lest mer enn en bok av Jon Fosse, så jeg ser fram til å lese mer av han.
- jeg er egentlig glad for å få alle slags bøker, gjerne ny krim.

Og så over til de andre spørsmåla Lattermildnissen stiller:
- hobbyer. Ja jeg maler og tegner. Akryl, akvarell og pastell.
- jeg samler på program fra konserter og utstillinger jeg har opplevd, kinobilletter +++.  
  Systematiserer i permer og utklippsbøker.
- mine favorittfarger er lilla, burgunder, blått.
- favorittTV-serier er for tiden Broen og Homeland.
- jeg drikker helst kaffe med pisket melk: latte
- elsker sjokolade, men ikke så glad i konfekt
- julegave som ville bli et mareritt? Nei det har jeg til gode å få.
- drømmejulegaven er den jeg vet er gitt av glede og kjærlighet.
- allergi? Ja, mot folk som er fordomsfulle og kritiske til alt.

Legger en link til Lattermilds bokblogg(Mirthful's bookblog), så kan dere se flere julenissespørsmål der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar