søndag 26. januar 2014

En smakebit på søndag. Sarah Jio: Huset på stranden

Huset på stranden (Nyhet rett i pocket) Sarah Jio

"Sarah Jio er den nye bestselgende forfatteren som tråkker i de samme sporene som Kate Morton, Katherine Webb og Lucinda Riley. Ved å bruke elementer som leserne kan kjenne seg igjen i, for eksempel kjærlighet, og parre dette med drama, hemmeligheter og fortidige hendelser, alt kledd i et enkelt men effektivt språk, har Jio skapt en bevegende og hjerteskjærende sidevender som vil appellere til lesere overalt."
Og jeg får assoiasjoner til Nicolas Sparks, kjærlighet og krigsfortellinger er også hans stil.  Her var det mye kjærlighet, sorg, savn og tristesse, en skikkelig ferieroman. Forfattern har et enkelt språk, så dette var lettleste saker. Men så absolutt en gripende fortelling som passet meg akkurat nå, med sydens sol og varme rundt meg, gode lunsjer med mye hvitvin sammen med gode venner, Trass i mye alvor i denne romanen, den passer i disse omgivelsene.
 Dett blir mitt bidrag til Maris smakebiter i dag. Les flere på hennes blogg, :Her

10 kommentarer:

  1. Dette høres ut som en bok for meg. Tror faktisk jeg har lest om denne før

    SvarSlett
  2. Jag har inte läst någon av de tre författare som du jämför Jio med, men jag har en Morton i hyllan. Kanske är det något för mig :)

    SvarSlett
  3. Dette hørtes ut som en god Syden bok! Håper du har en nydelig søndag i varmen!

    SvarSlett
  4. Denne har jeg veldig lyst til å lese og den er på (ønske)leselisten min. Ha en fin dag nede i varmen :-)

    SvarSlett
  5. Får vårfornemmelser av å se coveret på denne boken, herlig høres den ut til å være også. Takk for smakebiten, og ha en fin søndag!

    SvarSlett
  6. Hei! Du vant boken I taket lyser stjernene i giveawayen på bloggen min. Gratulerer! Min mail er: elin.foshaug@hotmail.com Send meg din adresse, så skal jeg send deg boka :)

    SvarSlett
  7. Høres ut som en kos feriebok dette. Ha en fin søndag.:)

    SvarSlett
  8. En bok som säkert skulle passa mig. Ha en fortsatt fin söndag.

    SvarSlett
  9. Bara titeln får mig att tänka på Sparks... Ha en bra söndag!

    SvarSlett
  10. Igen en ny bok för mig. Det är ju det bästa med alla smakbitar, man hör talas om nya böcker!

    SvarSlett