torsdag 31. juli 2014

Oppsummering juli 2014

En julimåned utenom det normale. Først en uke i Spania, med normalt 25 - 30 grader, så 3 uker i Norge med unormalt det samme! I Spania var det forventet, så der klarte jeg meg bra, men hjemme har det faktisk blitt for varmt til tider! Men du verden - for en sommer!


En uke i Spania og to uker hjemme sammen med  to viltre gutter, ja, det betyr lite lesing. Men det er aldri en bok langt unna, så det er faktisk blitt noen bøkeri juli også! Har holdt på lenge med en bok denne måneden. En bok på over 700 sider, og med et innhold som ikke kunne leses for fort. En av de bedre jeg har lest på lenge: "Den usynlige broen" av Juli Orringer.

Her er lista mi:

Barry, Sebastian: The Secret Scripture
Avallone, Sylvia: Stål
Fioroto, Marina: Sienas datter
Klüssendorf, Angelika: Jenta
Hustvedt, Siri: Den skjelvende kvinnen
Gremillon, Helene: Den fortrolige (Lest før, men det ble en av feriebøkene.)
Orringer, Julie: Den usynlige broen
Giordano, Paolo: Mennskekroppen
Zevin, Gabrielle: Herr Fikrys litterære liv
Fosse, Jon: Kveldsvævd
Marklund, Liza: Fasadefall
Tessaro, Kathrin: Duft av parfyme

Fått eller kjøpte bøker:
Denne måneden har jeg fått tre bøker som vervepremie i Krimbokklubben hos Tanum. Hadde ikke tenkt å være med i bokklubb lenger, men hadde så lyst på en DAB-radio, og med tre bøker i tillegg ble jeg medlem.
Bøkene er:
Tania Fench: Utrygg havn
Jusi Adler Olsen: Marco-effekten
Arnaldur Indridason: Tvekampen.

Så kom det en bokpakke fra Silke, med disse bøkene:
Karin Brunk Holmquist: Høyt henger de og søte er de
Kathrin Tessaro: Duft av parfyme

Kjøpte :
Helen Gremillon: Den fortrolige". Kjøpt på Værnes,( hadde glemt at jeg hadde lest en før!)
Siri Hustvedt: Den skjelvende kvinnen. (Også kjøpt på Vænes, som feriebok.)
Gert Nygårshaug: Pergamentet


 
 

 

1 kommentar:

  1. Skal si du har fått lest en hel del selv om du har vært travelt opptatt med feriering og barnebarn. Jeg har lest seks av bøkene dine, og plukker stadig vekk opp tips fra bloggen din. Lykke til med augustlesingen!

    SvarSlett