mandag 1. september 2014

Oppsummering august 2014


 
En måned er avsluttet igjen, du verden hvor tida flyr! Sommeren skal egentlig være over, men det er faktisk over 20 grader hver dag, og sola skinner fra skyfri himmel. I august fikk jeg med meg en litterær hagefest i Trondheim, som ble et høydepunkt for meg. (På bildet er Agnes Ravatn, Aina Basso, Anne B.Ragde og Jørgen Brekke.)

Og endelig fikk jeg med meg en kveld sammen med mine bokvenninner på Frei, utenfor Kristiansund, der vi blant annet gikk igjennom boka "Jo fortere jeg går, jo mindre blir jeg", av Kjersti Annesdatter Skumsvold.

Bøker lest:
Holmquist, Karin Brunk: Høyt henger de og søte er de
Spjut, Sefan: Stallo
Camus, Albert: Retten og vrangen
Smith, Tom Rob,: Barn 44
Corporon, Yvette Manessis: Når sypressene hvisker
Nygårdshaug, Gert: Pergamentet
Lillegraven, Ruth: Urd, dikt
Christensen, Lars Saabye: Etter karnevalet, dikt
Kveine, Yngve: Lyden av asfalt
Oksholen, Tore: En rik høst
Gulliksen, Geir: En kropp og demoner
Eggen, Torgrim: Berlin
Indridasson, Arnaldur: Tvekampen

Bøker kjøpt:
Adler - Olsen, Jussi: Alfabethuset

Bøker fått, fra venner eller forlag:
Kvarsnes, Brigtte Nicholas: Jenta i mosaikken
Bøge, Kari: Slutt!
Kveine, Yngve: Lyden av asfalt. Fra Tigerforlaget
 

3 kommentarer:

  1. Det er flere av bøkene du har lest som står på listen over bøker jeg gjerne vil lese. Sånn som Høyt henger de og søte er de, Barn 44, Når sypressene hvisker og Pergamentet (osv). Tvekampen og Stallo har jeg lest. Den første likte jeg veldig godt, men ikke den siste. Den fikk jeg det ikke til med i det hele tatt :-) Ønsker deg en fin dag i dag!

    SvarSlett
  2. Skal si du har fått lest en del i august også. URD er vel den av "dine" jeg har likt best :) Håper du får en fin september!

    SvarSlett
  3. Sier som Tine, du har fått lest mye.:) Jeg har lest Urd, svenskepensjonistene og Pergamentet av dine. Tenker å lese Sypressene.. Berlin og Lyden av asfalt.:) Ha en fin uke.:)

    SvarSlett