onsdag 31. desember 2014

Nyttårsforsett på bloggen og godt nytt år!

Det er bare noen timer til nytt år, og da er det tid for nyttårsforsett. Jeg vet ikke om jeg tør å legge noen planer, for det kommer alltid noe som rokker ved dem etter en tid. Dette året har vært krevende på mange måter, så jeg har ofte følt at jeg ikke har hatt tid til å lese så mye jeg kunne ønske meg. Derfor har jeg noen tanker om lesing og blogging i 2015:

*Jeg skal ikke planlegge hvor mange bøker jeg skal lese, verken per måned eller i året.
*Jeg skal heller ikke sette noen mål om hva slags bøker jeg skal lese.
*Og jeg skal ikke planlegge hvor mange bøker jeg skal skrive omtale om.

*Jeg skal lese det jeg har lyst og tid til.
*Jeg skal delta på En smakebit på søndag og Boken på vent, når jeg har anledning. (Hvis Mari og Beathe fortsetter!)
*Jeg skal lese og kommentere innlegg fra andre bloggere så ofte som mulig.æ 
*Jeg skal lese mye norsk litteratur, både gammel og ny. Og kanskje nominere til Bokbloggerprisen 2015, hvis jeg føler at jeg har lest nok bøker til å delta.
* Og så skal eg prøve å skrive nynorsk når eg omtalar nynorske bøker, om eg hugsar det da! ( Har ofte teke meg sjølv i at eg gjer det, så kanskje eg skal vere meir bevisst på dette i det nye året.)

Ble det noen forandring fra sist år dette da? Kanskje ikke, annet enn at jeg demper ambisjonene om å få med alt som frister av bøker, men gleder meg stort til et nytt lese- og bloggår!



                                                 Godt nytt år til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg - synes du har fornuftige planer. Fint å se bilder av bokhyller med mange bøker. Bildet av dine bokhyller minner meg på at jeg må rydde opp i mine.

    SvarSlett
  2. Dette høres ut som veldig fornuftige forsett! Takk for alle kommentarer på bloggen min i året som gikk:) Jeg skal også bli flinkere til å legge spor etter meg i året som kommer. Jeg er støtt og stadig innom siden din og leser omtalene dine og ser på bildene dine. Ønsker deg et riktig godt leseår!

    SvarSlett