tirsdag 19. mai 2015

Tematrio - uleste klassikere.2

Tematrio - olästa klassiker
Måndag och då är det Tematrio, anordnat av Lyrans Noblesser, som gäller. Den här veckan uppmanar hon

Berätta om tre klassiker du inte läst, men är nyfiken på!

 
 
 
Dette var ikke en lett utfordring, for det er utallige klassikere jeg burde ha lest. Men her er tre av dem, og jeg har da valgt norske klassikere. Jeg har lest mye av disse tre, men noe står igjen, og det er disse jeg føler at jeg burde lese:
 
1. Henrik Ibsen: Keiser og galilæer

Henrik Ibsen





 







2. Bjørnstjerne Bjørnson: Arnljot Gelline, og Paul Lange og Tora Parsberg

.Bjørnstjerne Bjørnson

3. Arne Garborg: Den bortkomne faderen
 

4 kommentarer:

  1. Tre helt okända för mig, har inte läst några klassiker av norska författare. Det kanske vore dags att prova på.

    SvarSlett
  2. Ibsen läste jag (och såg på teatern) när jag gick i gymnasiet. Jag tror det slank med någon Bjørnson då också, men jag är osäker.

    SvarSlett
  3. Ibsen är den ende av dessa jag känner till, klart man nu blev nyfiken på dennes verk nu... :)

    SvarSlett