søndag 6. september 2015

En smakebit på søndag


Da er det søndag, og Mari byr på En smakebit på søndag. Vi velger en smakebit fra en bok vi har lest, leser eller skal lese og legger dette inn hos Mari. Fint tiltak, da vi får mange tips om bøker i ulike sjangere. Men i dag kan jeg ikke se at Mari har lagt ut noe fra bloggen sin. Jeg legger likevel ut en  smakebit fra en bok jeg har valgt.

Denne søndagen reiser jeg til Barcelona sammen med fire venninner, og skal ha noen herlige dager i denne spennende byen. Det er derfor naturlig at jeg velger en smakebit fra en bok som omhandler Barcelona. Valget faller da på "Englenes spill" av Carlos Luiz Zafon. Hans første bok "Vindens skygge" ble en verdenssuksess, og "Engelens spill" er en oppfølger av denne. Boka handler om en forfatter som bor i Barcelona i tyveårene, og han opplever et mareritt i byens underverden.

Bare en liten smakebit fra boka:
"Jeg kan ikke dø nå, doktor. Ikke ennå. Jeg har så mye ugjort. Senere har jeg hele livet på meg til å dø."
Da ønsker jeg alle en god søndag! Jeg vet at jeg får en bra uke!

10 kommentarer:

  1. Takk for smakebiten. Disse bøkene vil jeg gjerne lese en gang.
    God tur til Barcelona! :)

    SvarSlett
  2. Men vilken perfekt bok att läsa då, jag har läst Vindens skugga men har denna i bokhyllan.

    SvarSlett
  3. Tack för smakbiten. Det är väl en passande bok - låter härligt med Barcelona! Jag har läst en av hans böcker, och var inte så där jätteförtjust

    SvarSlett
  4. tack för smakebiten! väl vald bok på en resa till Barcelona! har inte läst något av författaren, men har Vindens skugga i hyllan. trevlig resa!

    SvarSlett
  5. Jeg digger disse bøkene, og den første er en av de få bøkene jeg har lest om igjen. Kos deg masse i Barcelona!

    SvarSlett
  6. Jag gillar hans böcker! Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  7. Jag har Vindens skugga oläst i hyllan och jag har tänkt ta med den om jag någon gång kommer till Barcelona :)

    SvarSlett
  8. God tur til Barcelona.
    Eg har ikkje vore der, men har tenkt på om eg ville klare å
    sjå spor etter gater og miljø der handlinga i boka Vindens Skugge og Havets Katedral gjekk føre seg.
    Vindens Skygge er i bokhylla. Eg skal ta å lese den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vindens Skygge har eg lese.
      Englenes Spill står i bokhylla.....

      Slett