fredag 1. januar 2016

Utfordring 2016

Godt nytt år!


Jeg har de siste åra hatt to hobbyer, som begge krever en liten innsats. Det ene er å lese bøker, og å blogge om de fleste av bøkene. Og den andre hobbyen er å lage bilder med blyant, tusj. kritt, akvarell, akryl eller pastell. Med bakgrunn i dette kaller jeg bloggen min Min bok- og maleblogg. Jeg kjenner at jeg må ta vare på maledelen også, noe det ikke er blitt så mye av. Som noen har sett i 2015, har jeg laget et lite portrett av en forfatter hver uke, og lagt de ut på bloggen. Jeg kom i havn med dette, så nå vil jeg utfordre meg sjøl i 2016 også. Nå har jeg planlagt å legge inn små skisser, akvareller eller lignende som jeg skal publisere hver uke.

Men det siste året er hobby nr to kommet litt i bakleksa, og jeg kjenner at jeg sakner den. Med unntak av en herlig. kreativ uke på Kunsthøjskolen på Ærø i Danmark i høst, ble det lite malt det siste året. Jeg må gi meg sjøl en puff for å komme i gang igjen. Så nå er altså min utfordring til meg sjøl å bruke noen av mine kreative evner, som mer eller mindre ligger i dvale, til å gjøre noe hver uke, stort eller lite. I uke 1 legger jeg ut det første bildet, en liten akvarell/collage.

Foto er fra Ærø høsten 2015:



1 kommentar:

  1. Kul med lite mer måleri! Hos mig är det tvärtom. Jag läser en hel del men hinner inte skriva om det (startade en bokblogg för länge sedan men den blir aldrig uppdaterad). God fortsättning på det nya året!

    SvarSlett