søndag 30. oktober 2016

Reisebrev fra Spaniareise i oktober. Maurerkunst og mye mer.

Da har jeg lagt inn et lite reisebrev etter en fantastisk bra tur til byer med stor historie.(Se under headingen på bloggen min). Malaga, Granada og Cordoba har mange flotte byggverk som ble oppført den tida maurerne styrte i landet. Jeg har lest litt historie samtidig med at jeg opplevde den utrolig flotte kunsten disse byggverkene er dekorert med, og er virkelig imponert over at dette er så vel bevart.





4 kommentarer:

  1. Vakre bilder. Takk. Ja, du må se det.
    Jeg var 2015 der... ubeskrivelig vakker.
    Hilsen til deg.

    SvarSlett
  2. Så flott, det er unektelig noe arabisk over utsmykningen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppdaget ikke at Reiser/ferier var borte fra sida mi, men nå ligger hele reisebrevet der!

      Slett
  3. Flotte bilder - Andalucia er et flott område å reise til, spesielt når man er kunst- og historie- interessert. Jeg var på en fin rundreise der for få år siden. Omtalt i bloggen min i fire deler:
    http://randia-hobby-blogg.blogspot.no/2014/03/andalucia-en-rundreise-juni-2013-del-1.html

    SvarSlett