lørdag 2. september 2017

Oppsummering august 2017

Da er høsten kommet. Jeg oppholder meg i Trøndelag denne helga, og her er det sol og en liten bris med lukt av høst. Sjøl om temperaturen er bra, så er nok sommeren over for denne gangen. Men jeg vet at september kan være en fin måned, og jeg skal virkelig nyte den. Skal være minst en uke på hytta, der jeg skal ha venninnebesøk noen dager, gå turer i fjellet og male noen vinduskarmer og terrassegolv. Og så skal jeg en liten uke til Ljubljana, sammen med tre venninner, før jeg avslutter med å passe barnebarn i Buvika noen dager i slutten av måneden. Planene er klare! Bøker er ikke inkludert, men kjenner jeg meg sjøl godt nok blir det vel litt lesing også.


Her er augustoppsummeringa:

Norske bøker:
Kaja Melsom: Frihetens tyrrani 2017 (Tidsanalyse)
Marianne Mjaaland: Tvang og tvil 2017 (Beretning om norsk psykiatri)
Gunnar Kopperud: Der savannen ender 2017 (Roman)
Britt Karin Larsen: Av lys er du kommet 2017 (Roman)
Herbjørg Wassmo: Den som ser 2017(Roman)
Helga Hjorth: Fri vilje 2017(Roman)
Rebecca Wexelsen: Så faller jeg 2017 (Dikt)
Kristin Storrusten: Barsel 2017 (Dikt)


Utenlandske bøker:
Alice Munro: Prospektkort  (Amerikansk novellesamling. Denne utg. 2017)
Alix Rickloff: Nanreath Hall (Amerikansk Roman)
Nina George: Det litterære apotek (Tysk roman, 2017)
Elena Ferrante: Den dunkle dottera (Italiensk roman) 2017

4 kommentarer:

  1. Enkel og grei oppsummering. Du leser jo så mye at det blir vel en del i september også.
    Hva synes du om Tvang og tvil? Har lyst til å lse den boka, da tematikken interesserer meg veldig.
    Ha en riktig fin september, og skal du på bytur så send en melding da vel;) Lanseringen av Carl Frode Tillers nye bok feks kan være verdt å få med seg

    SvarSlett
  2. Jeg skrev omtale av Tvang og tvil, en bok jeg hadde stor "glede" av å lese. Må vel kanskje heller si stor interesse, for denne boka ga meg mye å tenke på, og var både tøff og informativ. Er i Trondheim akkurat nå, men bare for helga, da foreldrene til barnebarna i Buvika er i bryllup, og vi er barnepassere. Men fikk med meg et symposium arr. av Litterært Kollektiv i går kveld. Omtale senere. Får dessverre ikke med meg Carl Frode Tiller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke greid å følge med alle blogginnlegg i sommer, men skal lete den frem. Kanskje har jeg last den og ikke husker at jeg har..det kan hende.
      Hadde lyst til å dra på arr. i går med litterært kollektiv- men så ble det generalprøve på Panikk i kulissene på Trøndelag teater istedet.

      Slett
  3. Så mange fine bøker du har lest. Jeg har lest et par av dem, og har et par på vent, god bokhøst!

    SvarSlett