mandag 26. mars 2018

M.J.Arlidge: Nei, nei gutt (Krim) Påskekrim på topp!

Nei, nei gutt - 
      M.J. Arlidge
    
      Astrid M. Almaas

Jeg har tidligere lest Dukkehuset av Arlidge, men falt ikke helt for han da. Men jeg ble veldig nysgjerrig på etterforsker Helen Grace, så jeg valgte å lese denne boka for å se hvordan det gikk med henne. Det angrer jeg ikke på! Dette ble årets påskekrimopplevelse for meg.

Denne gangen er et lik dukket opp, og Helen oppdager til sin forskrekkelse at hun kjenner den døde. Men han er tilknyttet et tøft miljø, S&M-klubber, der tortur ikke er uvanlig. Dette miljøet ønsker ikke Helen å bli gjenkjent i, og dekker over at hun kjenner den døde. En skjebnesvanger avgjørelse. Helenes private og profesjonelle liv er truet.
Charlie og Sanderson, to av fullmektigene ved politikammeret, blir etter hvert mistenksomme, da et nytt mord blir begått, og også denne gangen er det en bekjent av Helen. Og da journalist Emilia Garantia finner lumske ledertråder som berører Helens fortid, må Helen må ta tøffe avgjørelser for å finne morderen. En hesblesende jakt er i gang. .

En skikkelig spennende krim med et drivende plott. Og intensiteten er der gjennom hele boka. Denne falt i smak! Gled dere til en skikkelig påskekrim, der slutten aldri blir slik du tror. Her må det iallefall komme en oppfølger!

Vigmostad Bjørke
2018
363 sider
Oversatt til bokmål av Astrid M.Almaas
Leseekesmplar

2 kommentarer:

  1. Leser mye krim for tiden, kanskje denne kan bli neste ut? Riktig god påske Åslaug!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg leser litt innimellom aktiviteter med barna, mest krim. En nydelig påske med sol og vårstemning. God påske til deg også!

      Slett