torsdag 11. oktober 2018

Lisbeth Pettersen: La meg ikke huske (Thriller)


Fra forlaget:
"KLIMAFORSKER NINA BERGER, 41 år, våkner på Ullevål sykehus med hukommelsestap etter en kollisjon. Når hun kommer hjem, finner hun leiligheten endevendt, men ingenting er stjålet.
Tre menn blir bedøvet, kidnappet og våkner opp innestengt i en kjeller. Christian Falchner og Georg Moen er finanstopper, Bjørn Gran er sjef for oljeselskapet Noroil.
Vil Nina få hukommelsen tilbake slik at hun kan stå opp mot det som truer henne? Vil de tre mennene i kjelleren bli reddet?
LA MEG IKKE HUSKE er en thriller med høyt spenningsnivå, en sterk kvinne og en truet maktelite. Denne thrilleren vil overraske deg."

Dette virket lovende. Vi følger Nina i kampen om å huske, eller ønsker hun egentlig å huske? Og vi følger de tre mennene som er innestengt i en betongkjeller. Det veksler mellom disse, kapittel for kapittel.  Nina har jevnlige samtaler med Doktor Laudin for å finne tilbake til den tiden hun har mistet. De tre mennene, ledere i gode stillinger, skjønner jeg meg lite på. Fanget og uten å ane hva som skjer med dem eller hva som ligger bak, skulle en tro at de hadde evner til å sette seg ned for å drøfte situasjonen og trå støttende til for hverandre.  Ikke kollapse og bli hverandres fiender. Og inne i bunkeren  blir de bagatellmesige gjentakelsene kjedelig og intetsigende. Jeg forventet at dette skulle bli en forrykende thriller, men dessverre ble den alt for kjedelig og intetsigende for meg. Plottet er bra, og dette kunne det blitt noe spennende av. Med andre ord ble jeg skuffet over boka.

Juritzen
2018
329 sider
Bokmål
Leseeksmplar



1 kommentar:

  1. Denne har jeg også liggende i haugen, takk for at du hjelper meg å prioritere :)

    SvarSlett