torsdag 27. desember 2018

Oppsummering desember 2018




Desember er snart over, og vi går inn i et nytt år. Et år med mange utfordringer i hele verden, et år jeg håper blir bedre enn det jeg er redd for det kan bli. Men når det gjelder de nære ting, bøker og hobbyer, er ikke problemen større enn at jeg skal klare dem. Her er det bare fryd og glede. med mange nye bøker som vil friste i månedene framover. 
En liten oppsummering av hva jeg har lest i desember kommer her:

Norske bøker
Diverse Juleblad
Maja Lunde, Lisa Aisato: Drømmesøsteren (Adventsbok) 2018
Nicolai Frobenius: Kongonotatene 2018
Ida Hegazi Høyer: Ene: skisse (Roman) 2018
Magnus E Marsdal: Frihetens mødre: Jakten på et bedre liv i USA og Norge 2018
Mikale Bugge: Du er ny Roman 2018
Kathrine Nedrejord: Slepp meg 2018
Jan Zahl og Mari Grydeland: Vi kan godt få barn 2018
Siv Ringdal: På høye hæler i Amerika 2018
Vigdis Hjorth: Lærerinnens sang 2018
Karin Fossum: Formørkelsen 2018


Utenlandske bøker
Josie Silver:En dag i desember Britisk roman
Therese Boman: Aftenland Svensk roman

Serier og annet
Har sett ferdig Min brilliante venninne, Lykkeland og den flotte svenske serien Det er vår tid nå.
 Har også sett den kort serien Mildred Pierce, men eminenet Kate Winslet.
Må nevne en bra film, med gode skuespillere: The Wife. Glenn Close spiller fabelaktig godt.. Glenn Close and Jonathan Pryce in The Wife (2017)

Og selvfølgelig har jeg sett mange julefilmer innimellom de faste forberedelsene. Så kom jula, med mange besøk fra familie, som ikke bor her på øya. Herlig med barnebarn i jula. Alle liker spill, så det er blitt mange konkurranser på kveldstid. God mat og seine kvelder, akkurat slik det skal være.


3 kommentarer:

  1. Takk for mange gode tips.
    Eg har sett seriene unntatt Mildred Pierce.
    Får leite etter den og filmen du nevner.
    Spel er kjekt i jula når alle har tid og lyst. Akkurat no har eg spelt
    kortspelet Idiot med nokre 14-15 år gamle gutar som var her til middag og dessert, men helst ville heimatt og spele på nett.
    Eg greide å overtale dei til kortspel ved at eg sa eg er kjempegod i Idiot.. og jammen vant eg første omgong hahaha...

    Eg ynskjer deg eit godt nytt år.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Spel er alltid populært i vår familie, og Idiot har eg lært av femåringen, som er ekspert på alt med tall. Fint å være saman med desse små - og dei større, etter kvart. Godt nytt år til deg også!

    SvarSlett
  3. Det høyrest ut som om du har hatt ei fin jul, og ein fruktbar leseperiode. Det er fleire gode tips her, som eg noterer bak øyret. Både seriane og filmen har eg fått anbefalt av fleire hald, så det må eg få med meg. Eg har kun lese første boka i Napolikvartetten, men har lese alle dei frittståande romanane hennar.

    Godt nytt år!

    SvarSlett