mandag 29. april 2019

Oppsummering april 2019

April - tidlig sommer.
De første dagene i måneden var jeg i Portugal sammen med mann og et vennepar. Storkoste oss i en liten, stille landsby. Så kom påsken, med varme og solrike dager. Det ble faktisk lest en del, til trass for besøk av datter med to barnebarn, og et fantastisk vær som fristet med uteliv og hagearbeid. Kanskje april var årets sommer? Iallefall er det utendørs jeg har lest de fleste bøkene denne måneden.

Norske bøker:
Sanne Mathiassen: Ord som slutter på skap 2019 (Ungdom)
Myriam H. Bjerkeli: Stella Polaris 2019
Elin Victoria Unstad: Brådypt 2019 (Ungdom)
Tomas Espedal: Elsken 2018
Anne Helen Guddal: Min imaginære venn 2019 (Dikt)
Line Baugstø: Egne rom 2019
Tom Egeland: Falken 2019
Trygve Skaug: Følg med nå 2019 (Dikt for ungdom)
Per Petterson: Menn i min situasjon 2018
Vibeke Løkkeberg: Frokost på stupet 2018
Gunn Marit Nisja: Etter oss 2019
Lars Ove Seljestad: Snøen stryk ut alle spor 2019

Utenlandske bøker:
Anne Metter Hancock: Mercedes-snittet (Dansk krim)
Araminta Hall: Vår egen grusomhet (Britisk krim)
Leila Slimani: Vuggesang (Fransk-marokkansk krim)
Audur Ava Olafsdottir: Stiklingen (Islands roman)

Noen serier følger jeg fortsatt, og i påsken ble det også noen filmer. Jeg liker godt Cate Blanchett, så
jeg måtte se Askepott, Cinderella, der hun spiller den onde stemoren. Den danske Bedrag er aktuell akkurat nå, mens jeg skriver oppsummeringen.

. Cinderella 2015 official poster.jpg



2 kommentarer:

  1. Så mange bøker.. Har lest Hancock og Hall, ellers ikke noen av de andre. Skal lese Espedal og Petterson etterhvert, for de har jeg her. Ellers får vi se hva jeg skaffer meg..
    er jo flere bøker jeg vi lese der.
    Ønsker deg en fin mai, og selv om været blir kaldere nå, får vi bare håper på et nytt oppsving værmessig.:)

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du har fått lest en del kjekke bøker. Har ikke lest noen av dem ennå, men har blant annet Stella Polaris og Mercedes-snittet på lista over bøker jeg har lyst til å lese.

    SvarSlett