fredag 1. november 2019

Oppsummering oktober 2019


Norske bøker:
Jan Erik Fjell: Gjemsel (krim)2019
Kristine Torp: Udyr (Ungdomsbok) 2019
Linnea Myhre: Meg, meg, meg 2019
Jørn Horst Lier: Illvilje 2019
Bjarte Samuelsen: Dagane utan namn 2019
Marie Aubert: Voksne mennesker 2019
Aina Basso: Ungen 2019
Heidi Linde: Annenhver uke (Barnebok) 2019
Marta Huke: Du er et levende sted (Dikt) 2019
Tiril Broch Aakre: Mødre og døtre 2019
Jørgen Brekke: Menneskehunger 2019
Torkild Damhaug: Se en annen vei 2019


Utenlandske bøker:
Rhys Bowen: Jenta fra Toscana (Britisk roman)
Emily Brontë: The Night is Darkening Round me (Britisk diktsamling)
Gabi Gleichman: Aurelia (Svensk - ungarsk roman)
Herta Müller: I dag ville jeg helst kke møtt meg selv (Tysk roman)
Peter Handke: Stendig storm (Østerriksk roman)
Victoria Hislop: De som er elsket (Gresk historisk roman)

Annet
Fortsetter å se på serier nå og da. Miraklet, Lykke-Per , Alt eg ikkje minnes og Twin er aktuelle på NRK nå. Har også planer om å følge Skitten snø på samme kanal.
Har vært på kino en kveld, sett Spionen, den norske filmen om Sonja Wigert. Interessant historie, bra film.
I november er jeg med i Skaun kunstforening med 8 bilder. Artig å prøve seg på nytt sted.

5 kommentarer:

  1. Jøss som du har lest...
    Jeg har lest 6 av dine bøker, og har flere av dem på vent.
    Vurderer å se Spionen, men ser at den har fått ganske dårlige kritikker, så vi får se. Men du likte den, skjønner jeg?

    Fint bilde øverst.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Likte filmen på grunn av opklaringen av historien om Sonja Wigert, som jeg hørte mye om som ung. Men filmen i seg sjøl er nok ikke mer enn midt på treet. Dessuten får jeg sett lite film, noe jeg virkelig savner, så jeg må få med de få som kommer hit!

      Slett
    2. Ok. Ja, liker man handlingen, så tåler man at filmen i seg selv er middels.. Jeg liker Ingrid Bolsø Berdal, inant e hu og.:)

      Slett
  2. Det må jeg si, litt av en haug! Jeg har lest 5 av dine, og den jeg husker og likte best er nok Ungen.Lykke til i kunstforeningen!

    SvarSlett
  3. Kun lest Marte Huke av disse men har flere av "dine" på vent. Skal få sjekket ut flere av de tv-seriene på nrk som du nevner. Lykke til med kunstutstilling :-)

    SvarSlett