mandag 7. desember 2020

Lene Lauritsen Kjølner: Petra Pettersens perfekte plan (Roman)



Avslappende førjulshistorie om Petra Pettersen, som jobber i bokhandel på femtende året. Hun har et noenlunde greit liv sammen med trauste fisker Einar, mens døtrene har flyttet ut fra hjemmet. Men hun kjeder seg. Men plutselig skjer ting. At Einar plutselig overrasker med å fortelle at han har funnet en annen , gjør henne noe nedrykket en kort periode. Men så dukker nye saker opp som får henne til å tro  på gamle drømmer. Skal hun starte opp med galleri? Men ikke alt passer inn i de nye planene, og livet fører henne inn i følelsesmessige berg og dalbaner. Menn, både fra nåtid og ungdomstid dukker opp og forstyrrer planene hennes. Ikke noe traust fiskerhustruliv lenger.  

En lettlest, engasjerende historie som passet inn i adventstidens første uke. Nettopp noe jeg trengte akkurat nå. 


Fagervik forlag
2020
248 sider
Lånt på biblioteket

5 kommentarer:

  1. Det er deilig når de rette bøkene dukker opp - og noen ganger er det godt å lese noe som kun er underholdning :)

    Det er flere ganger jeg har ønsket å kommentere på omtalene dine, men bildene til Geir Tangen i bloggrollen legger seg oppå kommentarfeltet og jeg vet ikke hvordan jeg skal få "dyttet bort" bildet. Vet du?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har sendt melding til han en gang, men må nok prøve igjen. Kanskje fint om andre sier fra også?

      Slett
  2. Hei! jeg har også prøvd å kommentere hos deg over boka under, den hørtes så fin ut. Men Geir Tangen sitt bilde spolerte hele siden i flere dager.
    Skal vi alle sende en melding til han å be han komprimere eller tilpasse bildet, eller sletter du han bare fra blogglisten din?

    SvarSlett
  3. Så hyggelig omtale! Tusen takk :) Trivelige kommentarer også - håper julen ble enda litt bedre med Petra :) Lene

    SvarSlett