onsdag 22. september 2021

Trivelig møte med en "kollega", bloggeren og kunstneren Kleppanrova.

 September ble en måned med mye reising, møter med trivelige mennesker og siste "hånd på verket" i forhold til innflytting i ny leilghet.

Det startet med møte med  gamle studievenner fra den gang vi gikk på Stabekk høgskole. Dette var på Hamar.  Så fortsatte det med besøk et par dager i Rendalen, der jeg møtte de to jeg bodde sammen på gymnaset i Bø i Telemark, Der ble det fjelltur og sæterbesøk i vakre omgivelser. Så fortsatte turen til Oppdal, til hytta mi, med fem dager sammen med venninner med opprinnelse fra Smøla.  Vi har vært på hytta hver høst i 30 år, så i år jubilerte vi. Videre gikk turen til Smøla, der jeg møtte mine fire søstre. Vi hadde planlagt Gdansk for to år siden, men corona stoppet utenlandstur. Da ble det Smøla, der jeg har bodd i 48 år. Min datter kjøpte huset da jeg flyttet, så der var vi på gamle og kjente trakter i fem dager. 

Endelig hjemme igjen, ventet et lass uutpakkete kasser og esker, så da var det bare å sette igang med å pakke ut og skru sammen de siste møblene. Lesing og blogging har vært fraværende.

Så kommer jeg til saken. På Hamar tok jeg kontakt med Kleppanrova, Ingunn Kleppan, bokblogger og kunstner. Vi møttes til trivelig prat ved Mjøskanten. 


Ingunn lager smykker, og har gitt ut en bok om en del av disse.  "Smykker til unike kvinner".  



Jeg er så heldig at jeg fikk denne boka, og her et par eksempler på de flott smykkene Ingunn lager. 


Tusen takk for et trivelig møte, Ingunn! (Min søster Ingrid som har vært myntgravør på Mynta har gått på Kunst og Håndverkskolen sammen med en av brødrene dine.


5 kommentarer:

  1. Så koselig å lese om møtet deres og din sosiale september :)

    SvarSlett
  2. Hei! så flott en september du fikk.
    Takk for at du tok kontakt når du var på Hamar, det var utrolig hyggelig. Det er alltid morsomt å møte folk man har blogget med. Takk for fin presentasjon av boka mi også.
    Så gøy at en av søstrene dine har gått på Kunst og håndverkskolen sammen med en av brødrene mine. Jeg har tre brødre som har gått der, så jeg vet ikke sammen med hvem av dem. Den eldste Geir, er maler og grafikker. Svein Tore, billedhugger og Morten, gikk på metall, med har drevet grafisk-byrå i Oslo.
    Vi er også fem barn, så søsteren min Anne Kristine har også gått på SHKS. Jeg kom inn jeg også. men valgte København og skolen der, så slapp jeg unna brødrene mine :)

    SvarSlett
    Svar
    1. To av mine søstre gikk på K&H, så kansje flere kjenner brødrene dine. Artig. Nå har jeg vært på biblioreket og hamstret, så det blir kanskje lesing etter hvert. Oppdaget at jeg godt kan være uten blogg og bøker en periode, uten absistens. Deilig. Ha en fin høst på koselige Hamar.

      Slett
  3. Trivelig å bli bedre kjent med deg. Det er gøy å lese om bloggere som treffer hverandre. Jeg har også vært heldig og har møtt fine Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Så herlig å lese. Alltid artig å møte bokbloggere :)

    SvarSlett