mandag 31. januar 2022

Oppsummering januar 2022




Første måned i 2022 ble en skikkelig værmåned av verste sort. Fra fine vinterdager den første uka, til hålke, regn, Gyda og orkanbyger den neste. Men vi sto den av, og jeg sitter igjen uten mén av noe slag. Verre for mange, som fikk store skader på hus og eiendom. 

Det ble mye innevær, og dermed en del lesing. Men jeg dro også fram malesaker, og da går tida fort. Nå ser jeg fram til tur til Gran Canaria i februar, sammen med en søster. Blir nok mindre med lesinga da, men planlegger å ta med et par bøker, og så kan vi jo bytte med hverandre. Kan legge inn litt på mobilen også, og ofte har jeg funnet lesestoff på hotellene. Det blir nok lite med omtaler mens jeg er der.

Resultatet i januar ble dette.

Norske bøker

Jan-Erik Fjell: Ringmannen 2021, Krim
Kjersti Anfinnsen : Øyeblikk for evigheten 2021 Roman
Randi Fuglehaug: Fallesjuke 2020  Krim 
Linn Ullmann: Jente 1983 2021 Roman Personlig beretning 
Gudrun Skretting: Tre menn til Wilma 2021 Roman
Adam Oehlenschläger: Dikt  Artemisias diktutfordring januar 2022
Bjørn Skarsem: Rok´n pop og litt til 2021 Sakprosa
Lena Lindgren: Ekko 2021 Sakprosa  Lest i desember, omtale i januar.
Lene Lauritsen Kjølner: Jul i Sandøysund 2021 Roman 
Marit Reiersgård: Det de døde vet 2019 Krim


Utenlandske bøker:
Sarah Jio: Kjærlighetens ansikt 2020 Amerikansk roman
Pam Jenoff: Jenta med blås tjerne 2021 Amerikansk roman 
Camilla Grebe/Åsa  Träff:  Ild og dypevann 2021 Svensk krim
Karolina Ramqvist: Bjørnekvinnen 2020 Svensk roman 
 

 

Et av bildene jeg har laget i januar


5 kommentarer:

  1. Har faktisk lest 7 av de norske bøkene dine denne gang.:) Er nå i innspurten på Det de døde vet. Fant den på Ark på tilbud lørdag. Liker den godt:) Ønsker deg veldig god tur til GranCa. Blir det Pt Rico denne gangen og? Nesten misunnelig...;) Det er deg selvsagt vel unt:)

    SvarSlett
  2. Og jeg fant 6 titler jeg hadde lest, Bjørnekvinnen var det kjekt å lese om på bloggen din, den har sittet i meg lenge. Så deilig å ha en sydentur å se frem til da, det har jeg og, men ikke før sommeren er her :)

    SvarSlett
  3. Jeg har bare lest tre av dine. God tur!
    Håper du får sol og litt varme. :)

    SvarSlett
  4. God haug med bøker i januar, Åslaug! Anbefaler deg å ta med eit par bøker i tilfelle. Min erfaring er at eg skulle alltid hatt ei bok når eg ikkje har den med. God tur til varmere strøk!

    SvarSlett
  5. Spennende liste. Jeg har kun lest Bjørnekvinnen som jeg likte godt av disse, men har startet på Ekko.
    Det er 2 år siden jeg var ute av landet - og som jeg savner å reise. Kos deg masse på tur. Og som Elida sier: Alltid greit med en ekstra bok ... :)

    SvarSlett