torsdag 5. mai 2022

Krimturne i Trøndelag, hyggelig møte med partners in crime, Agnes Matre og Geir Tangen



 I går kveld tok jeg turen til biblioteket i Melhus, nabokommune, der ekteparet og forfatterne Agnes Matre og Geir Tangen fortalte om forfatterskap og krimlitteratur. Det er litt rart å møte mennesker en har hatt blogg-kontakt med i flere år, for det blir nesten som bekjente. Og det var iallefall ikke vanskelig å komme i prat med to svært kjekke og trivelige mennesker fra sørvestlandet. Jeg kom litt tidlig, da jeg ikke er så kjent i traktene enda, og vi fikk en fin samtale før selve bokmøtet startet.

De to flotte krimforfatterne fortalte om hvordan de startet med skriving. Begge er lærere, men kom i snakk om hvor de trodde de var noen år fram i tid, og begge tenkte da på å skrive bøker.  Og sånn ble det. Agnes startet med en bok om spiseforstyrrelser, men så ble det krim. Hun har allerede gitt ut seks bøker, og den neste kommer snart! Bare å glede seg. Geir har skrevet fire og er i gang med den femte. Jeg har lest alt de har gitt ut, og har vært svært imponert over at de satset på sine drømmer, og at de klarte å gjøre suksess, begge to. Men det har ikke vært uten hardt arbeid og mye tid er brukt til markedsføring. De har begge full jobb i skolen, men planlegger å redusere noe. 

Etter presentasjon av egne bøker, la Geir fram tips om andre krimbøker fra stort sett norske forfattere. Her dukket det opp noen jeg så absolutt kommer til å låne på biblioteket. 


En fin kveld der humor og glede preget foredraget, og publikum så ut til å kose seg. Jeg måtte selvfølgelig frampå og bli fotografert sammen med hovedpersonene, som seg hør og bør for en blogger. 

Flere kjøpte signerte bøker etterpå.

3 kommentarer:

  1. Så gøy å se, heldige deg som fikk hilse på disse to sjarmtrollene :) Det er lenge siden jeg har vært på bokarrangementer, gøy at også denne delen av kulturen våkner til liv igjen.

    SvarSlett
  2. Artig å møte forfattere etter lang tids lesing av bøkene deres og blogg-kontakt!

    SvarSlett
  3. Kult at du fikk treffe dem:) Artig at de snakket om andres bøker også. De skal til Verdal i morgen, har lyst til å dra dit, hvis jeg får det til:)

    SvarSlett