søndag 1. mai 2022

Oppsummering april 2022

 

                                                               Stockholm, kongens park

I april har vi, som seg hør og bør, hatt alt mulig av vær. En fantastisk flott påske og ettertid, der jeg virkelig hadde vårfornemmelser. Men også dager med snøskurer og haglbyger etterpå. Både tid for bøker og for litt hage på terrassen. På boklista ser jeg at det er blitt overvekt av krim, særlig de utenlandske bøkene, men det skylder jeg påska for. 

Norske bøker:

Victoria Dalsberget: Du og jeg 2022 (Dikt)

Randi Fuglehaug: Tonedød 2022 (Krim)

Kjersti Halvorsen: Det er jeg som kan hjelpe deg 2022 (Roman)

Maren Uthaug: Kjærlighet (Humoristiske striper)

Tyra Teodora Tronstad: Det finnes ingen grenser for gult (Roman) 2022

Ulf Bertil Sende: Satans barn (Krim) 2019


Utenlandske bøker:

Romy Hausmann: Marta sover 2022 (Tysk thriller)

Mikaela Bley: Jenter uten navn 2021 (Svensk krim)

Alex Michaelides: Jomfruene 2021 (Gresk krim)

Mohlin&Nystrøm: Den andre søsteren (Svensk krim)

Srhij Zjadan: Anarchy in the UKR 2017 (Ukrainsk politisk roadtrip)

Nora Ikstena: Morsmelk 2022 (Latvisk roman )

Faber&Pedersen: Kveleren 2022 (Dansk krim)

Kim Faber/Janni Pedersen: Kveleren 2022 (Svensk krim)


Annet:

Mozarts Requiem i Olavhallen

Kunstweek-end i Stockholm 

Og forsatt ser jeg på serier på TV. 


5 kommentarer:

  1. Har lest fire av dine denne gang. Anarchy i U.K., Marta sover, Tonedød og Den andre søsteren. Tonedød likte jeg godt. Ønsker deg en fin mai Åslaug:) Glad vi fortsatt er en bloggende gjeng her:)

    SvarSlett
  2. Jeg har bare lest Morsmelk av dine, du har fått lest mye. Ha en fin mai :)

    SvarSlett
  3. Kjapp og grei oppsummering det der, jeg så gjennom bøkene og fant tre kjente titler :) Kunstweekend i Stockholm høres fantastisk ut, lenge siden jeg har vært der. Ha en fin uke Åslaug!

    SvarSlett
  4. Virkelig en bra bunke med bøker i april! Ingen av dem har jeg lest, men flere har jeg hørt om. Ha en strålende mai :))

    SvarSlett
  5. En kunstweekend i Stockhom. Høres ut som en perfekt start på våren. Liker maibildet ditt :)
    Jeg har ikke lest noen av bøkene du leser.

    SvarSlett