mandag 8. august 2022

Maleuke - uten bok




Jeg har bevilget meg 5 hele dager der maling med akrylfarger har fylt dagene fra morgen til kveld.  Sammen med 6 andre kjekke elever og kunstmaler Geir Yttervik som mentor, har jeg vært i en boble og  utforsket former og farger. Hver dag startet med inspirerende kunsthistorie, med mye fokus på kvinnelige malere. Farger og strøk, øvelse etter øvelse. Vi oppholdt oss på en nydelig liten gård ved Kvamsholmen på Inderøya, i Peers verksted, der det også blir produsert honning og laget spennende krydderblandinger.
 
Hjemme igjen har jeg klippet og redigert både øvelser og delvis ferdige bilder og midlertidig satt passepartout på. Så kommer prosessen til ferdig bilde og kanskje innramming av et par av dem. Denne uka har gitt meg mye energi, sjøl om jeg kom hjem helt utslitt!

Og hjemme lå en invitasjon fra Galleri Empati om å delta med noen bilder på Bluesfestivalen på Ørlandet i september, så jeg må forberede dette, med kurset friskt i minne ."Blå" bilder med mye musikk.

Et utvalg bilder fra kurset, ikke alle er ferdige

I dag var jeg på biblioteket og hentet 10 bøker, så jeg er ikke helt ferdig med lesinga!


1 kommentar:

  1. Det beste du kan ha en kreativ tid på et vakkert sted med likesinnede... det var helt sikkert fantastisk for dere alle.
    Du har skapt vakre verk. Mye suksess og lykke til deg.
    Klem av Viola

    SvarSlett