fredag 30. desember 2022

Oppsummering desember 2022




Fantastiske desember er over. Det ble vinter og julestemning i begynnelsen av måneden, og det flotte vinterværet holdt seg hele året ut.  Jula med familie, litt her og der, har vært en stor glede. Litt lesing er det blitt, men mange planlagte bøker ligger fremdeles ulest. Kjenner at jeg har det veldig godt uten bok også, kanskje jeg skal vie mere tid til andre aktiviteter i det nye året? Tiden får vise. 

 Norske bøker

Brynjulf Jung Kjønn: Kvit norsk mann 2022 Dikt 

Agnes Ravatn: Gjestene 2022 Roman

Ørjan Karlsson: Det siste stykket hjem 2022 Krim

Maria Horvei: Gratulerer med dagen 2022 Roman Ikke skrevet omtale

Kristine S Henningsen: Et siste trassig forsøk 2022 Juleroman Ikke skrevet omtale


Utenlandske bøker

Camilla Grebe: Tilbake fra evigheten 2022 Svensk Krim

Karin Smirnoff: Vi dro opp med mor 2022 Svensk roman

Audur Ava Olafsdottir: Svaner blir ikke skilt 2022 Islandsk roman

Jamaica Kinncaid: Lucu 2022 Afro- Amerikansk roman (Omtale senere)

Margaret Atwood: Kjære vene 2021 Amerikanske dikt Omtale sener)


Annet

Flere juleblad

Masse julefilmer og gode serier er fortært. (Ser lite på TV, så det blir filmer og serier.)

Film: Kampen om Narvik på Trondheim kino.

3 kommentarer:

  1. For en fin liste du har denne måneden! Jeg har lest fem av dine, og det er vel Smirnoff sin trilogi som har gjort sterkest inntrykk på meg.
    Kjekt med familie i jula, og at tiden borte fra boken vekker opp ønsker om å gjøre andre ting, er helt greit - tiden vil vise om det slår til.
    Takk for det gamle Åslaug!

    SvarSlett
  2. For en fantastisk nydelig katt !!! Den tok hele oppmerksomheten. Vi mistet vår for to år siden - 18,5 år gammel. Savner henne ennå, men vi reiser så mye at vi ikke kan ha katt ennå. Av bøker så har jeg lest Gjestene av dine, og den likte jeg svært godt. Ellers prøver jeg å komme litt tilbake til blogg, men vi får se. Jeg gikk temmelig lei, men 2023 er et nytt år... Ha et fint et, og takk for det gamle. Du leses, selv om jeg ikke kommenterer noe særlig :-)

    SvarSlett
  3. Jeg vil ønske deg godt nytt år Åslaug:)
    Har lest fire av dine norske og to av dine utenlandske.

    SvarSlett