tirsdag 4. mars 2014

Boken på vent. Jeanette Walls: "Sølvstjernen""

Tirsdag og nye bøker på vent.

Det begynner å bli mange bøker på vent. Jeg får lest lite for tida, men jeg har mange bøker liggende på vent hjemme, og planer om bibliotekbesøk er der. Jeg er fremdeles ikke hjemme, men i Bodø, så det blir vel biblioteket der som får besøk. Har veldig lyst til å lese Torgrim Eggens "Berlin", men den har jeg nevnt som boken på vent for lenge siden! Og en annen er  "Sølvstjernen" av Jeanette Walls. Jeg har lest de andre bøkene av henne, og likte de veldig godt. Her har jeg kopiert uttalesen til Anette fra søndagens innlegg:

Sølvstjernen; en roman

 "Bli med 12 år gamle Bean Holladay på hennes reise for å oppdage sannheten om familien, på hennes opprør mot håpløse oppvekstvilkår, og hennes triumf over voksen urettferdighet.Året er 1970. Bean Holladay er tolv år, og søsteren hennes Liz er femten år gammel når den artistiske moren deres forlater dem for å finne seg selv. Den svevende moren, som alltid stikker av ved minste tegn til trøbbel, legger igjen nok penger til døtrene sine så de klarer seg en måned eller to.Når Bean en dag kommer hjem fra skolen og ser en politibil uten for hjemmet sitt, hopper de to søstrene på første buss. De krysser kontinentet og finner veien til Virginia hvor deres onkel Tinsley bor i et forfallende gods, som har tilhørt familien i generasjoner."

8 kommentarer:

  1. Du har virkelig noe å glede deg til ;)

    SvarSlett
  2. Takk for fint boktips, og ha en fin tirsdag ;)

    SvarSlett
  3. Når du likte de andre bøkene hennes så kommer du til å like denne også. Gled deg! Ønsker deg en fin dag:-)

    SvarSlett
  4. Denne skal jeg lese også. Fikk beskjed fra biblioteket at jeg kunne komme og hente boken du skrev om i går, så nå er jeg snart i gang med den. Berlin holder jeg på med, men den går det jo fint å ta sånn innimellom de andre :) Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  5. Jeg har ikke lest noe av Walls men det er det godt mulig jeg gjør en dag.:)

    SvarSlett
  6. Denne har jeg lest. Jeg syntes den var bedre enn Ville hester, men ikke fult så bra som Krystallslottet :-) Den handler om mer, eller noe annet, enn de andre to bøkene og man kan lese mye inn i den om Amerikas historie :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  7. Jeg har lest både denne og krystallslottet. Likte begge kjempe godt. Ha en fin tirsdag

    SvarSlett
  8. Jeanette Walls har jeg ikke lest noe av ennå, men det virker som gode bøker :)

    SvarSlett