søndag 9. mars 2014

En smakebit på søndag. Jørgen Brekke: Menneskets natur

Mari svikter oss ikke. Hver søndag legger hun opp til at vi kan gi en smakebit på en bok vi holder på med, eller planlegger å lese.

Mitt valg denne søndagen er en smakebit fra en bok jeg skal lese med det første. "Menneskets natur" av Jørgen Brekke. Dette er en kriminal, med  handling fra Trøndelag. Fra bokas bakside kan vi lese:
" En iskald politimann, en festglad student i plutselig trøbbel, en hustru som slår tilbake mot sin ektemann pg en torpedo med et eksplosivt tilslag i balltreet. Alle spiller viktige roller i fortellingen om hvordan Odd Singsaker havner i dette uføret."
Jeg har  akkurat nå  lest "Nådens omkrets", den første boka til Brekke., og har tidligere lest den andre boka, "Drømmeløs". Jeg liker hans bøker godt, og ser fram til å lese "Menneskets natur".

Menneskets natur av Jørgen Brekke (Innbundet)

Ha en fin søndag!

18 kommentarer:

  1. Jag fick den första boken i serien i julklapp, men jag har inte läst den än. Det låter i alla fall väldigt bra :)

    SvarSlett
  2. Har inte läst de här böckerna, men de verkar vara bra.

    SvarSlett
  3. Denne forfatteren er mannen min veldig begeistret for. Selv har jeg ikke lest noen av bøkene hans. Men...glemte du smakebiten?

    SvarSlett
    Svar
    1. Smakebiten får bli det som er sitert fra bokas cover. Skal skrive omtale når den er lest!

      Slett
  4. He-he; enda en krimforfatter jeg ikke har lest noe av. Hvilken av bøkene du har lest vil du anbefale? Jeg er ikke så opptatt av at alle bøkene i sånne serier må leses...

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig. Ikke nødvendig å lese alt. Har lest to av Lier Horst og to av Adler Olsen, og tiden får vise om det blir flere. Men så har jeg lest alt av f.eks Nesbø og Fossum, så her varierer det! Leser en del krim innimellom annen skjønnlitteratur.

      Slett
  5. Er så bakpå med bøker,men den første boka var jo knall! Må lese denne også :)

    SvarSlett
  6. Denne er kjempebra, gled deg!

    SvarSlett
  7. har tre bøker av Brekke liggende på vent, så jeg burde vel få lest dem snart. Tusen takk for smakebiten:-)

    SvarSlett
  8. Tackar för smakbiten.
    Ha en bra söndag.
    Kram Cissi

    SvarSlett
  9. Denne likte jeg også ganske godt.:) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  10. Det var ju ett fint tips på en författare jag inte läst!

    SvarSlett
  11. Ny bekantskap och lockande smakbit. Tack för tipset! :)

    SvarSlett
  12. Det låter som en spännande bok, som är helt ny för mig. Tack för smakebit och boktips! :-)

    SvarSlett
  13. Låter illavarslande! Tack för smakebiten! :)

    SvarSlett
  14. Har vært på nippet til å lese noe av ham før,men så er jeg ikke helt den krimlesende personen. det er noe jeg skal prøve å forandre:)

    Men det virker som en spennede bok:)

    SvarSlett
  15. Det låter som en spännande bok :)

    SvarSlett
  16. Hei!
    Jeg har fått en mail i ditt navn i dag, med forespørsel om å overføre penger fordi du har blitt frastjålet alle 'vitale elementer'. Det er opplagt et enkelt svindelforsøk, og noen har nok hacka mail-kontoen din..Dagbladet skrev om dette forrige uke, det har de også tips om hvordan du kan sikre kontoen din!
    Håper det ordner seg:-)

    SvarSlett