søndag 15. juni 2014

En smakebit på søndag og navnedag i Olavshallen



Det blir ikke mye tid til å bli med på smakebitene denne søndagen, da et av mine barnebarn feirer navnedag i dag. Stor seremoni i Olavshallen først, og så familieselskap hjemme etterpå. Det gleder vi oss til.

Men likevel en liten smakebit som skulle passe.  Den er fra boka "Fest hos Albert Åberg".
Disse bøkene er populær blant de fleste barna, og det er nok ikke lenge før lille Anton, som får stadfestet navnet sitt i dag, vil lese Albert Åberg-bøkene sammen med bestemor.

" Her er Albert Åberg. Han er i godt humør. For i går fylte han år. Og på lørdag skal det være bursdag-selskap. Han skal ha et eget selskap -HELT PÅ ORDENTLIG!"



3 kommentarer:

  1. Gratulerer til bestemor. Albert Åberg var en av favorittene til datteren min, navnet hans var et av de første hun lærte, men hun kalte han da for Al Åbis. Jeg har så mange minner fra den tiden med denne Albert. Hun ble aldri lei - "e gang til" sa hun når vi var ferdig. Vi kunne lese til vi var blå i ansiktet uten at hun gikk lei. Koselig å tenke på nå, men det var til tider et slit med hennes entusiasme over bøker. Men sånn er det når man er en bokgal mor som skulle sette henne inn i bøkenes verden.

    SvarSlett
  2. Jeg har et barnebarn som er stor nok til å lese Albert Åberg bøkene sammen med. Det er en stor favoritt :-) Ønsker deg en fin uke og gratulerer med barnebarnet!

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Husker selv jeg leste Albert Åberg for mine barn. Koselige bøker.:)

    SvarSlett