tirsdag 5. august 2014

Boken på vent. Den hemmelige nattverden av Javier Sierra

Da er jeg med på tirsdagens utfordring igjen. Beathe stiller trofast opp og inviterer oss til å komme med bøker vi har planlagt å lese. Se flere på bloggen hennes.



"Den hemmelige nattverden" av Javier Sierra


Enda en bok som har ligget i ventehylla mi lenge!  Har tenkt å lese den snart, så jeg må legge den inn på lista over høstens bøker. Det er sagt om boka at den vil gi leseren et nytt syn på kunsthistoriens største mesterverk, og ikke minst på mannen bak det. Det er nok til at jeg gleder meg til å lese den. Er fascinert av de gamle mestere, og Michelangelo, Carravaggio og Leonardo da Vinci er tre av de største.
Det er også sagt at
" Sierra er en mer sofistikert forfatter enn Dan Brown, og gir et friskt perspektiv på rennesansemennesket"
Det virker også inspirerende! Boken har et rikt persongalleri, der de fleste er mennesker som har levd i Italia på 14 - 15 hundretallet.

 

5 kommentarer:

  1. Jeg falt for coveret på boken, noe som er litt rart siden det nesten ikke er noe der :-) Jeg har tatt kunsthistorie og er veldig glad i de samme kunstnerne som du nevner. Dessverre strekker ikke tiden til alle ting man interesserer seg for, og det å lese om gamle mestre har ikke vært noe jeg har prioritert på lenge. Denne boken fristet imidlertid, så den havner hvert fall på listen min :-) Ha en riktig fin dag, Åslaug!

    SvarSlett
  2. Denne har eg lest. Interessant, men meir langsamt og langdrygt enn eg forventa på førehand. Sidan forfattaren vert nemnd i same åndedrag som Dan Brown, venta eg jo ei heller heseblesande forteljing. Det var det absolutt ikkje.
    Kos deg med boka når den tid kjem! :)

    SvarSlett
  3. Helt ukjent bok for meg dette men den virker interessant så det skal bli spennende å høre hva du syntes om den.

    SvarSlett
  4. Interessant bok som jeg ikke har hørt om før :)

    SvarSlett
  5. Ukjent bok for meg. Takk for tipset!

    SvarSlett