søndag 21. september 2014

En smakebit på søndag. Operasjon sjølvdisiplin


Som de fleste kjenner til, er søndagen tid for en liten smakebit fra noe vi leser. Dette er det Mari med bloggen Flukten fra virkeligheten som inviterer oss til å komme med.

Jeg er i Kaptein Sabeltanns rike denne helga, men må prøve å få med en liten smakebit. Min smakebit denne søndagen er fra Agnes Ravatn sin bok Operasjon sjølvdisiplin. En liten bok som er grei å ha i reiseveska på tur. Jeg ble gjort oppmerksom på boka på Litterært hagetreff i Trondheim tidligere i sommer, der Ravatn fortalte om hvordan boka ble til.
"Boka er en praktisk og vitenskapelig fundert guide til korleis du kan overvinne distraksjonar, slutte å prokastinere, etablere gode kosthalds- og treningsvanar å gjenvinne impulskontrollen."
Dette er vel noe flere av oss kunne trenge hjelp til?



 

13 kommentarer:

  1. Självdisciplin har jag bara ibland :) Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  2. Er det noe jeg er i total mangel på, så er det selvdisiplin, Dette er boken for meg! Håper du har en fin helg :)

    SvarSlett
  3. Dette er en bok jeg bør lese og har notert meg den tidligere. Kos deg hos Kaptein Sabeltann :)

    SvarSlett
  4. Denne kjøpte eg i går, og gler meg til å lese den. Agnes Ravatn er eit herleg menneske, og når ho skriver på nynorsk blir eg endå meir interessert :-)

    SvarSlett
  5. Hm, ja det där kanske jag skulle behöva...
    Kapten Sabeltand, det är Kristiansand för mig ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er der jeg er. Omgitt av sjørøvere i alle størrelser.

      Slett
  6. Dette er en bok jeg ser virkelig frem til å lese.

    SvarSlett
  7. Denne har jeg lest og jeg innså med en gang at ikke bare trenge jeg boken, jeg må også lese den flere ganger. Heldigvis er den veldig liten og tynn :-) Det var flere av distraksjonene Ravatn nevnte som jeg absolutt lider av og som jeg gjerne vil gjøre noe med,. Jeg håper denne boken skal hjelpe meg :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Skal absolutt få lest denne, trenger en slikt bok sårt. Har ett behov for selvdisiplin, faktisk ett tonn:) Takk for smakebiten og ha en fin søndag!:)

    SvarSlett
  9. Tack för smakbiten. Ha en fortsatt fin dag.

    SvarSlett
  10. Denna har jag inte hört talas om. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  11. Tack för smakbiten. Låter som en intressant bok. Började genast fundera över hur min egen självdisciplin ser ut och ja den växlar nog lite, tror jag...;)

    SvarSlett