tirsdag 7. oktober 2014

Boken på vent. Lena Roer: Ringrosen

 
 
Da er det tirsdag igjen, og jeg gleder meg til å være med på Boken på vent i dag også.  Beathe stiller trofast opp og inviterer oss til å komme med bøker vi har planlagt å lese. Se flere på bloggen hennes.: beathesbokhylle  Gratulerer Beathe med tre år som blogger!

 I dag velger jeg å trekke fram Lena Roers roman Ringrosen, som kom ut nå i høst. Lena Roer er debutant fra Østfold, og har vært tekstforfatter lenge. Men dette er hennes første roman. 
 
Ringrosen - jakten på en sannhet - Lena Roer 
 
"Vi møter den unge jenta Randi som vokser opp i Kragerø på begynnelsen av 1900-tallet som datter av en vellykket skipskaptein. Det er opptakten til første verdenskrig, og midt i denne tidlige, opprørte stemningen som preger Europa, opplever Randi å miste sin mor i en grusom togulykke i Boston, England. Dette traumet skal følge henne gjennom hele livet, samtidig som hun og broren i etterkant av ulykken blir overlatt til den strenge tanten Sevy, mens faren fortsetter sin karriere til sjøs. Randis sliter med følelsen av ikke å bli sett, og aldri igjen å motta den betingelsesløse kjærligheten hun fant hos moren."

Dette gleder jeg meg til å lese mer om!

2 kommentarer:

  1. Denne la jeg merke til i høstkatalogen. Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  2. Dette virker som en bok jeg kunne tenke meg å lese. Tusen takk for tips. Ha en fin dag :-)

    SvarSlett