mandag 1. desember 2014

Oppsummering november 2014

November er over, og vi er inne i adventstida. En tid jeg liker godt! Litt kakebaking, lage rull og sylte, potelefser og tradisjonelle feittbrød. Med julemusikk på spilleren og masse lys tent, både elektriske og levende, lilla duker på bordene, pakking av julegaver og skriving av julebrev - slik fylles tida mot jul. Lesing? Ja, litt hver morgen før jeg står opp, når jeg ikke passer barnebarn. Da er det ikke mye ekstra tid om morgenen! Uansett ei fin tid for de fleste av oss.

 


Bøker lest i november:

Kristin Maridal: Love deg aldri - fra Kvalshaug forlag
Tine S. Sir: Jeg tror bestemor lå med Frank Zappa - fra Kvalshaug forlag
Caterina Cattaneo: Jeg sluttet å telle dager - fra Juritzen
Gøril Emilie Hellen: Veien til klippene - lånt på biblioteket
Karin Fossum: Helvetesilden - lånt på biblioteket
Kristin Marja Baldursdottir: Kantate - kjøpt
Ingrid Storholmen: Her lå Tirpitz - fra Aschehoug
Unni Lindell: Brudekisten - lånt på biblioteket
Bjarte Breiteig: Mine fem år som far - fra Aschehoug
Isabel Allende:  Amandas gåte- lånt på biblioteket
Lena Roer: Ringrosen - fra Juritzen
Hanne Ørstavik: På terrassen i mørket - lånt på biblioteket
Tove Nilsen: Konge i snø - lydbok fra biblioteket

Ble ferdig med Guds barn i morges, men da er det desember, så den må på en annen oppsummering.

God advent!


 

3 kommentarer:

  1. Det er imponrande kor mykje du les.
    Det er mykje å henge fingrane i i denne førjulstida,
    lister blir skrivne og kryssa av...
    Å gjere den koseleg er viktig.

    Fin adventstid frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Å for noen skjønne dompapper! Var i Svolvær i går kveld. Tenkte på deg for alt som fantes var gallerier og hoteller. Masse nydelige akvareller av fjell og nordlys :) Ser jeg har lest 6 av bøkene dine og skal lese et par til.

    SvarSlett
  3. Du har jo også lest masse.. Jeg har lest flere av disse og har flere på vent..:)

    SvarSlett