lørdag 12. desember 2015

Jul hos alle no. Tid for julekonsert.


Det hører på en måte med å få med seg en julekonsert i adventstida. Jeg har fått med meg to opplevelser, "Nøtteknekkeren"på Trøndelag Teater i november. (En annerledes Nøtteknekker, da dette var en musical. Skrev om den på bloggen min for et par uker siden.)
Og nå i desember har jeg vært på Elgs julekonsert i en av kirkene her jeg bor. Her var det mye bra sang og musikk, og det som sitter mest etter konserten var Elgs tolkning av "O Helga natt", som var storslagen, og ikke minst hans julesang " Jul hos alle no". Denne får meg til å tenke på alle de som må flykte fra krig og elendighet, og ble derfor ekstra sterk i år.


1 kommentar:

  1. Det er så koselig å gå på konserter i adventstiden. Jeg liker også Syng jula inn-arrangement i kirker og bedehus :-)

    SvarSlett