mandag 22. februar 2016

Corina Bomann: Sommerfugløya



 Sommerfugløya

Denne romanen fant jeg på eBokBib, og fant ut at det måtte være den ultimate ferieboka. Et gammelt gods, et fordums brev, familihemmeligheter, reise til ukjent land. Joda, alt passet.

Diana Wagenbachs ekteskap ligger i grus, og nå får hun beskjed om at hun må ta seg av sin kjære, engelske tantes dødsbo. Tanten har bedt henne om å undersøke en gammel familihemmelighet. Hun oppsøker det flotte Tremayne House, som tanten har etterlatt henne. Ledetråder fører henne videre til Sri Lanka, til en eksotisk teplantasje på den vakre øya. I tillegg til den spennnede søken etter familiens hemmeligheter, møter vi øyas farger, kultur og historie som inspirerende elementer. En vakker histrorie, med romantikk og kjærlighet, spenning og drama. Likte den godt. Anbefales som ferielitteratur, der du bare skal kose deg og nyte.

Cappelen Damm
2015
448 sider
Oversatt av Miriam Claire Lane
Bokmål
Lest som eBokBib



2 kommentarer:

  1. Hmm... Jeg leser denne nå, men er på langt nær like fornøyd som du er. Språket er nesten grenseløst svulstig, oversettelsen ikke spesielt bra, og det som sikkert er en fengende historie drukner i overflødige detaljer og beskrivelser.
    Jeg kjemper meg videre, og håper å fullføre, ettersom dette er den neste boka jeg har valg til Hedder bokhylle-lesing.
    Interessant å sjå hvor ulikt vi "leser"!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den hadde nok ikke kommet så høyt opp hvis jeg slulle gitt terningkast, men som ren underholdning likte jeg den godt.

      Slett