onsdag 24. februar 2016

Egil Foss Iversen: Dødelig tro




Dødelig tro

En seriemorder, kalt Bibelmorderen, herjer i Bergen. Morderen dreper prostituerte og risser bibelsitater inn i kroppen til offeret. Den ene drepte er Sara Lunde. Foreldrene hennes mener datteren ikke er prostituert og ber psykoterapeuten Theodor Solomonsen om hjelp. Med hjelp av politietterforskeren Amalie Botega, kommer Theodor over en sak som innbefatter en misjonsstasjon i Kongo, eksmenigheten Herrens Sverd og korrupsjon på høyt plan…

Dette er en kort omtale av en lettlest krim, som jeg koste meg med ved bassenget i Tenerife. En krim jeg likte svært godt.
Hovedpersonen Theodor Salomonsen, er en sympatisk person, som tilfeldig blir trukket inn i den stygge historien.
Det handler om mye mer enn prostitusjon her, men også om trafficking, menneskehandel og korrupsjon med bistandsmidler og fadderordninger.

Slutten er intens og drivende, og ikke helt som forventet. Jeg vil absolutt anbefale boka, og noterer meg navnet på forfatteren, for jeg leser gjerne mer om Theodor Salomonsen og politietterforsker Amalie Botega. 

Commentum forlag 
2014
257 sider
Lest som eBokBIb

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar