torsdag 16. august 2018

Ingar Johnsrud :Korset (Krim)



Tredjeboka i serien om radarparet Fredrik Beier og Kafa Iqbal er en hesblesende og tettpakket kriminal som sitter. Her møter vi en gal religiøs fanatiker, en leiemorder av verste sort, korrupte politi og politikere. Her skjer de mest bestialske og grusomme drap. Her finner vi biologiske våpen som har vært skjult siden siste verdenskrig, og konspirasjonene hagler inn. Til og med en involvert statsminister finner vi her.
Og når både Fredrik Beier og Kafa Iqbal viser seg å være innblandet i sakene, ja da må vel alle ingredienser være inkludert?  Kanskje i meste laget. For det ble litt for mye av det gode for meg. Kunne gjerne kuttet ned hundre sider uten at det går utover kvaliteten. For den er der trass alt. Johnsrud skriver så det suser, med et driv som holder spenningen oppe hele tiden. Anbefaler derfor boka til alle som ønsker spenning på høyt nivå, og tåler at nattesøvnen blir forstyrret.
Nå vil jeg likevel ha en liten krimpause, dette ble mye å fordøye på en gang. (Men foran meg ligger flere godbiter, så pausen blir nok ikke så lang.)
bokelskerjanetine og bjornebok har også lest og omtalt boka. 
Aschehoug
2018
525 sider
Bokmål
Lånt på biblioteket

1 kommentar:

  1. Enig med deg, det går så det griner :) Tid og sted og alt det der, gjør gjerne at ikke alle bøker oppfattes på samme måte. Jeg likte denne godt. Ser du leser I min fars hus, spent på hva du synes :)

    SvarSlett