torsdag 20. september 2018

Kapittel litteraturfestival Stavanger i helga og Tung tids tale mandag



Da er dagen for avreise til Stavanger kommet. Her har vi hatt en stormfull natt, men vinden løyer forhåpentligvis til i ettermiddag, da jeg må ta Kystekspressen for å komme meg til flyplassen i Kristiansund.
Jeg ser at onsdag og torsdag har det vært mange interessante programposter, som jeg dessverre ikke fikk med. Og allerede på fredag er det mange programposter jeg må velge imellom.: Kjell Westø i samtale med Alf van der Hagen, Brit Aksnes, De skamløse jentene, Niels Fredrik Dahl og Rune Christensen, Lina Wolff - jeg kunne nevne i fleng. Men jeg vet at det er umulig å få med meg alt, så her må det prioriteres. Det samme gjelder lørdag og søndag. En travel helg.

Og selvfølgelig er det viktig å få med seg utdelinga av årets Bokbloggerpris. Jeg er stolt over å være en av de som har nominert disse flotte bøkene til årets pris. Prisen deles ut lørdag.
Her er kandidatene:
Årets roman:
  • Begynnelser av Carl Frode Tiller (Aschehoug)
  • Berge av Jan Kjærstad (Aschehoug)
  • Tante Ulrikkes vei av Zeshan Shakar (Gyldendal)
  • Tung tids tale av Olaug Nilssen (Samlaget)
Åpen klasse:
  • Anorektisk av Ingeborg Senneset (Cappelen Damm)
  • En sånn jente av Monica Flatabø ( Vigmostad Bjørke)
  • Grensen av Erika Fatland (Kagge)

Jeg reiser hjem seint søndag kveld, og med mellomlanding og overnatting i Kristiansund, drar jeg videre mandag morgen med Kystekspressen til Trondheim. For mandag kveld skal jeg få med meg Tung tids tale på Kulturhuset på Orkanger. Ser fram til denne forestillingen.
En god porsjon kultur som jeg gleder meg til.

2 kommentarer:

  1. Det er så kjekt at vi får oppleve Stavanger og litteratur på denne måten. Gleder meg til å treffe deg og de andre. Du kan virkelig glede deg til teateret på mandag, for Tung tids tale var glimrende tolket og formidlet av Riksteateret :)

    SvarSlett
  2. Håper været løyer under flyturene våre.. ifølge Yr skal visst stormen komme til sørlandet først i morgen kveld, men det spørs jo hvilket luftrom vi flyr i da.
    Gleder meg til jeg lander trygt, og deretter kan det bare regne og blåse så mye det vil- siden vi skal holder oss innendørs for det meste. Det er nok litt egoistisk for det er ille for alle andre som er ute i dårlig vær--
    God tur!
    Vi ses.:)

    SvarSlett