onsdag 31. oktober 2018

Oppsummering oktober 2018




En måned med mange aktiviteter. Spaniatur sammen med fire søstre var en stor opplevelse. Både Madrid og Toledo var herlige byer, der kunstopplevelser  sto høyt. (Se eget reisebrev under reiser/ferier)
Noen dager på hytta , der  jeg fikk en liten start på vinteren, var også bra. Møte med gamle studievenner til Ålen, ikke langt fra Røros, toppet det hele.

Så var det lesinga da: Det sier seg sjøl at det ikke blir lest så mye når en er ute og farter, men likevel er det blitt en del bøker.

Norske bøker
Kristin Auestad Danielsen: Vår vesle 2018 Roman
Kathrine Nedrejord: Forvandlinga 2018 Roman
Hedda Tollefsrud: De du ikke kjenner 2018 Krim
Lisbeth Pettersen: La meg ikke huske deg 2018 Krim
Geir Tangen: Død manns tango 2018 Krim
Marianne Kaurin: Syden 2018 Barnebok
Anita Kåss: Mamma er en gåte. Når kroppen angripet seg selv. 2018 Fakta
Rut Lillegraven: Alt er mitt 2018 Krim
Drea Karlsen: Psykehus 2018 Fakta
Tora Sanden Døskeland: Behold meg. 2018 Prosadikt

Utenlandske bøker
Ingen! Helt uten at det var planlagt ble det ikke lest noe fra andra land. Det må jeg gjøre noe med i november!

Serier
Havets katedral har opptatt mange timer. Netflix. Fantastisk gripende.

NRK har flere bra serier nå:
Vanity Fair . Etter 1800- tallsklassikeren William Thackerys roman
Babylon Berlin. Tysk drama.
Springflo. Svensk drama
Bancroft. Britisk krim. (Ferdig)
Mord uten grenser . Dansk krim. (1.sesong ferdig)
Le Bureau. Fransk dramathriller
Lykkeland, Norsk dramaserie fra tiden som startet oljeeventyret

Utsikt fra hyttevinduet i slutten av måneden


4 kommentarer:

  1. Masse bra lest her. Hva synes du om Psykehus?
    Ønsker deg en fin november Åslaug:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Omtale kommer. Mangler å lese siste del, da den ble forlagt midt oppe i alle bøkene som skal leses!

      Slett
  2. Ingen utenlandske? utrolig at det går an, uten å gå inn for det. Og du som leser så mye da :) Det er bare Lillegraven og Tangen jeg har lest av dine denne måneden. Takk for nydelige bilder fra Madrid, kom dere dere til Den hemmelige hagen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, var innom der, men spiste ikke eller handlet. Måtte bare se på de lekre lokalene.Takk for tips. Lainn bilder derfra på reisebevet mitt.

      Slett