mandag 25. mars 2019

Oppsummering mars 2019


Albufeira 

Marsmåned har vært full av kontraster, fra vakkert, mildt vårvær og soldager, til full storm på kysten, der verken hurtigbåter eller ferger har gått. Da er vi rett og slett totalt isolert på øya. En ubehagelig tanke. Har også fulgt med på redningsaksjonen utenfor kysten her, der det store cruice-skipet mistet motorkrafta og var nær på å gå på et skjær.
Men alt har en overgang, så nå lysner tilværelsen. Siste uka i mars dro jeg til Portugal, sammen med mann og et vennepar. Godt med litt sol og varme, og så er våren der når vi kommer hjem til påske. Da gleder jeg meg til utearbeid i hagen!
Leselysta har vært god i mars, så det er blitt en del bøker, godt fordelt mellom norsk og utenlandsk.
Jeg ser fortsatt på TV-serier, men i mindre grad denne måneden, da jeg har hatt to herlige femåringer på besøk ei uke, og en 13-åring som krever litt ekstra en annen uke.
Og så titter jeg innom snaplioteket ganske ofte. Noen av de unge bokleserne er på Instagram og snap istedet for å blogge. Interessant, men det krever minst like mye tid som å sitte å skrive, mener jeg. Men jeg er visst blitt litt for gammeldags.

Norske bøker
Marta Breen: Om muser og menn 2019
Bergsveinn Birgisson: Den svarte vikingen 2013
Rune Salvesen: Resten av dagene vil drukne i fjorden 2018
Johan B. Mjønes: Orkanger 2010
Per Helge Genberg: Å bera nakne nyklar 2019
Mairela Årsandøy: Risset i sand 2019
Kjartan Brügger Bjånesøy : Kjære pappa 2019
Eirik Ingebrigtsen: Kvit bok Mørk vinter 2018
Andre Bjerke: Hverdagsmirakel og andre efterlatte dikt 2001
Svandis Hanna Gudmundsdottir: Hva velger du? 2019
Elin Hansson: Blyanthjerte 2019

Utenlandske bøker
Mikale Niemi: Koke bjørn (Svensk roman.)
Belva Plain: Ringen er sluttet (Amerikansk roman) Bokhyllelesing i mars.
Gail Honeyman: Eleanor Oliphant har det helt fint (Skotsk roman)
Mattias Edvardsson: En helt vanlig familie (Svensk krim)
Liza Marklund: Perlefarmen (Svensk roman) Ikke fullført eller skrevet omtale per i dag.
Katherine Marsh: Gutten i kjelleren (Amerikansk roman)
M.J.Arlidge: Den som ikke har gjemt seg nå  (Britisk krim)
Rosie Walsh: Uten et eneste ord (Britisk roman)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar