torsdag 1. august 2019

Oppsummering juli 2019

Feriemåned, reise og barnebarn på hytta. Da blir det lite bøker, lite blogging. Og godt er det. Kjenner at det faktisk gå an å være uten bøker noen dager. Så bra!

Den store opplevelsen denne måneden var gresk bryllup på Peloppones. Nevø Sjur giftet seg med Roula. Gresk Ortodoksk vielse med gregoriansk sang og fest med Zorbadans og full fres til de lyse timer. 
Har lagt inn flere bilder og referat fra turen under Ferier/reiser.



 I tillegg fikk vi med oss gresk antikk historie rundt omkring både i Athen og på Peloppones, der vi bodde en uke i Epidraurus. Akropolis, Pnyx (Demokratiets vugge), Mykene og Nemea.






Her er leseresultatet fra måneden.

Norske bøker:
Ketil Bjørnstad: Verden som var min. 80-tallet og 90-tallet
Kristin Hauge: Ritualer
Benedicte Meyer Kroneberg: Ikke bli borte
Jan H Landro: Fra Nora til Karl Ove

Utenlandske bøker:
Lisa Jewell: Barndomshjemmet
Sally Rooney: Alle andre
Mave Binchy: Night og Rain and Stars

Annet
Stor kulturopplevelse var teaterframsyningen Electra på amfiscenen i Epidaurus, et av de beste bevarte amfier i Hellas, påbegynt bygging ca 330 f.Kr.
Det var med høytidstemning i hele meg jeg satte meg ned på de gamle steinbenkene i det fantastiske amfiet.


5 kommentarer:

  1. Det var nok fantastisk med gresk brullyp og en uke i Epidavros. :)
    Nydelig sted.. Hvor bodde dere i Epidavros? Vi bodde jo også der i fire døgn i juni.
    Du har da også fått lest en del, selv om det blir minimalt når man er sammen med familie og barnebarn. Alt til sin tid. Blir tidsnok nok lesing.
    Hvordan synes du Ritualer var?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg likte boka veldig godt. Tenkte den startet litt kjedelig, men den ble mer interessant etter hvert. Vet ikke om jeg får summet meg til å skrive omtale av de siste bøkene fra Hellas-turen. Vi bodde et par km utenfor byen, så vi var inne i byen bare et par ganger. Gikk 8 km en dag, og trodde jeg fikk solstikk. 36 grader. Resten av tida ble i skyggen!

      Slett
    2. Ok, takker. Har den liggende, kom overraskende sammen med en annen bok jeg hadde ønsket meg fra VB.
      36 grader er heftig..

      Slett
  2. Så ut som et flott sted. Og så spesielt med gresk bryllup da! Nydelig brudepar. Lesing må nok finne seg i å stille i annen rekke når slike mektige kulturopplevelser står på timeplanen.

    SvarSlett
  3. Sikkert fint å få vera til stades i eit slikt bryllup!
    Og du har jammen fått lest ein god del med tanke på alt anna du har opplevd.
    Ha ein fin august!

    SvarSlett