tirsdag 15. oktober 2019

Linnea Myhre: Meg, meg, meg (Roman)

Meg, meg, meg

Jeg-personen er 28 år, blond med norsk pass. Nå er hun i Los Angeles sammen med kjæresten sin, musikeren Zen. Hun har et stort ønske; å møte Britney Spears. 

Dette er en fortelling om en svært sjølsentret ung dame, som virker utrolig lite moden i forhold til alder. Mesteparten av tida går med til å snakke om mat, mat som ikke skal spises, mat hun MÅ spise. Eller så er det utseendet som opptar henne. Rastløs og usikker, Men mesteparten av tida er hun opptatt av idolet. Samboeren gjør mye for å tilfredsstille hennes nykker, noe som til dels går utover hans jobb som låtskribent. En ny situasjon dukker opp, og nå blir hun enda mer hjelpesløs og naiv.

Hvis dette er et bilde av dagens unge kvinner, er det rett og slett trist. Og jeg håper at dette ikke er forfatterens sjølbiografi, for denne jenta er det ikke mye hold i. Jeg finner ikke mye positivt her. En bok jeg kunne vært foruten. Deprimerende lesning.



Tiden
2019
272 sider
Bokmål
Lest som eBokBib

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar