onsdag 2. oktober 2019

Oppsummering september 2019


Dette ble en måned med etter hvert normal lesning, noe jeg ikke forventet meg, da det også har vært mange gode og minnerike opplevelser og mange dager uten bok. Først koselige besøk av gode venner hjemme, så hytteopphold med gode venninner, den tradisjonelle høstturen. Deretter 1 uke i Belgia, der vi besøkte Brüssel og Brugge. Derifra direkte til Stavanger og Kapittelfestivalen.

Ser at det er blitt nesten bare norske, nye bøker. La inn en hel del på eBokBib da jeg reiste på tur, så det er der jeg har lest dem. Som tidligere nevnt skal jeg trappe ned innholdet bokhyllene mine etter hvert, men falt for fristelsen til å kjøpe ei bok i Stavanger, Agnes Ravatns nye bok. Prøver å selge unna/gi bort mest mulig nå. Glad for å ha biblioteket!

Norske bøker
Erlend Loe: Helvete 2019
Catterina Cattaneo: I morgen 2019
Anne B. Ragde: Datteren 2019
Tore Renberg: Ingen tid å miste 2019
Bjarte Samuelsen: Dagane utan namn 2019
Linn Strømsborg: Aldri, aldri, aldri 2019
Anders Totland: Vintertonar 2019
Agnes Ravatn: Dei sju dørene 2019
Jørn Lier Horst: Det innerste rommet 2018
Jørn Lier Horst: Illvilje 2019
Ragnar Aalbu: Paisommer 2019
Marie Aubert: Voksne mennesker 2019

Utenlandske bøker:
Peter May: Forunderlige mennesker 2019

Andre aktviteter:
Serier følger jeg alltid med på. Nå er disse aktuelle:
Italiensk serie: Miraklet
Britisk serie: Poldark (5.sesong)
Norsk serie: Exit

Teaterforstllingen Åpenbaringen på Rogaland Teater.


3 kommentarer:

  1. En skikkelig aktiv mnd skjønner jeg og du har fått lest mange bøker også synes jeg. Serier på tv er skummelt, for vi ble sittende to kvelder etter hverandre og se episodene av Exit til The bitter end!
    Ha en fin oktober!

    SvarSlett
  2. Du har virkelig lest deg opp på nye norske bøker. Inspirert av Stavanger/Kapittel?
    Har ikke lest noen av disse enda, men det blir nok det etterhvert.
    Ualminnelige mennesker av Peter May har jeg lest og likt.
    God oktober til deg:)

    SvarSlett
  3. For en fin lesemåned, skjønner godt at Ravatn måtte inn i samlingen. Kjenner meg igjen i den ryddingen, var helt tom selv da vi flyttet i sommer, men nå raser det inn med leseeks igjen. Kommer til å stoppe det nå når Aschehoug krever at vi skriver "reklame" på bloggen, så da blir det biblioteket som styrer hva jeg leser, synd men sånn er det :)
    Fortsatt god leseoktober!

    SvarSlett