tirsdag 10. desember 2019

Bokhyllelesing i desember. Maja Lunde/Lisa Aisato: Snøsøsteren


Snøsøsteren. en julefortelling

Her er det jeg skrev om boka i desember 2018:Bare en ting å si om denne skjønne boka: Noe av det vakreste jeg har sett og lest! Med tårer i øynene, men likevel med en god følelse,  har jeg lest de 24 kapitlene. Og gledet meg over de nydelige illustrasjonene laget av dyktige Lisa Aisato. Boka  handler om mer enn jul. Det handler om vennskap, søskenkjærlighet, familiesamhold. Og om å akseptere at sorg er en del av livet når et kjært familiemedlem dør. Men viljen til å finne veien videre er sterk i denne boka, og gir håp. 
En klar favoritt til Bokbloggerprisen.

Neste år skal boka bli adventskalender for to av barnebarna, som er litt for små i år.

Nå er det advent 2019 og de to smårollingene på seks og ni år får lest et kapittel hver kveld. Det er det foreldrene som tar seg av. Men jeg var så heldig å være hos dem noen dager nå, og da ble det min tur til å lese. Og lille Ida, som nettopp har lært lesekunsten, leser gjerne noen linjer også. (Og jeg lurte meg til å repetere hele boka etter at de var kommet i seng)
Bare godord om boka i år også! Et funn som adventsbok, en trist og vakker bok, som kan brukes om og om igjen.
 






 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar