mandag 30. desember 2019

Oppsummering desember 2019


Jula er over, det går mot et nytt år. Her har det vært et nydelig julevær, men dessverre uten snø. Nå regner og blåser det kraftig, så her blir det innekveld nyttårsaften. I jula har vi hatt koselig feiring med besøk av en datter og to barnebarn, som vanlig.  Desember er som regel en måned der bøker nedprioriteres, men jeg har likevel fått med meg mye interessant. Nå ser vi framover mot et nytt år, der  den usikre situasjonen ute i verden preger oss. Klima og miljø likedan. Det blir et spennende år. Også på lesefronten, tenker jeg.

Norske bøker lest i desember
Jean-Louis Adorsen: Engelen Gabriel 2019
Mari Andreassen: Hvor lenge varer vi? 2019
Maja Lunde: Snøsøsteren 2018
Kjersti Halvorsen: Ida tar ansvar 2019
Aasne Linnestå: Joannas åpenbaring 2019
Magnhild Bruheim: Avlyst på grunn av sorg 2019
Nina Lykke: Full spredning 2019
Gaute Heivoll: Klokkerens evangelium 2019
Øystein Morten: Jakten på Olav Tryggvason 2019

Utenlandske bøker
Audur Ava Olafsdottir: Frøkenn Island  2019
Poppy Alexander: 24 dager til jul 2019

Annet
Konsert med Bugge Wesseltoft i Vår Frues kirke Trondheim
"Stjernesludd i vinternatt", vakker adventskonsert i Hopen kirke

Følger fortsatt flere serier på TV , der World on Fire er en av de mest spennende og dramatiske.

Jeg har dessuten sett mange julefilmer i desember. Godt å slappe av med juleromantikk og happy ending.


1 kommentar:

  1. Skal si du har fått lest mye til tross for en travel desember. Herlig med fint julevær, selv om snøen uteblir. Ser du bruker eBokBib mye, og nå kan jeg hive meg etter deg, siden jeg fikk iPad til jul. Kjøpte civer i Liverpool, så nå er jeg klar for biblioteket for neste år.

    SvarSlett