fredag 28. februar 2020

Oppsummering februar 2020

Kontraster denne måneden. Fra Gran Canaria til Smøla



De 7 første bøkene i februar ble lest på Gran Canaria, og jeg hadde ikke verken mulighet eller tanker for å skrive omtaler der. Så det ble en samleomtale av disse. Har lest mye variert denne måneden, og det liker jeg. Det er blitt 15 bøker, noe norsk, men mest fra andre land. Mesteparten fra eBokBib eller biblioteket.

Norske bøker:
Ellen Rømming: De ufullendte 2020
Ellen Marie Thelle: Halvparten meg og halvparten deg 2019
Trude Teige: Aldri tilgi 2019
Stein Arne Nistad: Askefall 2020
Marie Haglund Dahl: Da jeg var ingen 2019
Pedro Carmona Alvarez: Bergen ungdomsteater

Utenlandske bøker:
Jojo Moyes: Over horisonten Britisk
Kim Faber/ Janni Pedersen: Vinterland 2020 Dansk
Jens Henrik Jensen: Lupus 2019 Dansk
Camilla Grebe: Skyggejegeren 2020 Svensk
Elise Mc Cune: Slottet i regnskogen 2019 Britisk
Alex Michaelides: Den tause pasienten 2020 Gresk
Hjalmar Søderberg: Den alvorlige leken 1936 Svensk
Nora Krug: Heimat 2020 Tysk (Bokhyllelesing mars 2020. Klarte ikke å vente til mars!)
Mirja Unge: Jeg går og lever 2020 Svensk

Serier:
 Har fulgt med på disse nå:
Heksejakt. Norsk serie som virkelig fenger. Blir bare så indelig rasende når jeg ser den!
Virgin River (Netflix) Har sett sesong 1, og venter på neste. Bra serie.
Outlander. (Netflix)Har faktisk ikke sett denne, trass i mye omtale, men begynte denne uka, og ble helt hekta. Har sett sesong 1 allerede, og kjenner at jeg bruker litt for mye tid på nettet. Det blir seine kveldstimer, men du verden så spennende da!

5 kommentarer:

  1. Oy, det var mange bøker på en mnd. Ingen av dem har jeg lest!
    Ja, litt av noen kontraster du har opplevd ang. sted og vær!
    Jeg har ikke tid til å se på serier, jeg bare jobber mot utstillling, men liker det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det krever mye arbeid med utstilling! Lykke til! Spennede saker. (Jeg er pensjonist, og har masse tid, men har likevel mer enn nok å holde på med!)

      Slett
  2. Har kun lest "Den tause pasienten" av dine men har flere av dem liggende på vent. Helt enig med deg angående Heksejakt- kjenner jeg blir veldig provosert av å se den, alt de kan komme unna med. Ble litt skuffet over siste episode men når det er sagt så håper jeg at det blir flere sesoner, føler det ble litt lagt opp til det?
    Så Outlander for et par år siden, men så ikke første sesong ferdig. Virgin River har jeg vurdert så det blir kanskje en titt på den.

    SvarSlett
  3. Heldige deg som har fått deg litt sol og varme denne måneden. Lese har du og fått tid til, jeg har lest Den tause pasienten og De ufullendte, to bøker jeg likte veldig godt.
    Lykke til med ny lesemåned!

    SvarSlett
  4. Mye lest som vanlig. Jeg har lest Den tause pasienten, Aldri tilgi og Skyggejegeren. Bra og spennende bøker alle disse tre.
    Heksejakt likte jeg også godt, bestilte Sumo etter en episode fordi jeg ikke orker å vente en hel uke på neste episode.
    Outlander er jeg storfan av. Ser nå sesong 5 på Viaplay, men nå må jeg vente en uke på hver nye episode.. sånn er det.;)
    God helg :)

    SvarSlett